Producătorul de ambalaje Romcarton: fluctuaţiile de la o lună la alta sunt îngrijorătoare
Producătorul de ambalaje din carton ondulat Romcarton din Bucureşti, parte a grupului francez Rossman, care mai deţine şi fabrica Ambro Suceava, a avut în primele nouă luni ale anului acesta vânzări în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut din contractele încheiate cu clienţi din domeniul alimentar şi industria mobilei. Reprezentanţii companiei nu au precizat valoarea vânzărilor.
"Cu toate acestea, suntem în continuare sub nivelul anului 2008,
însă de remarcat este faptul că trimestrul al treilea al acestui an
s-a stabilizat şi a fost la nivelul celui de acum doi ani", au
declarat oficialii companiei Romcarton.
Producătorul a fost achiziţionat în 1991 de grupul francez
Rossmann, care deţine 25 de fabrici de hârtie la nivel
internaţional. Compania producătoare de ambalaje din carton
ondulat a finalizat anul trecut cu afaceri de 18,8 milioane de euro
şi pierderi de aproape 444.000 de euro, potrivit datelor de la
Registrul Comerţului.
Pe piaţa ambalajelor de carton ondulat mai activează fabricile
Rondocarton Cluj, care a investit 38 de milioane de euro în 2008 în
deschiderea unei noi unităţi de producţie în Târgovişte,
producătorul belgian VPK care are o fabrică în Salonta (judeţul
Bihor) şi alte companii.
Ambalajele de carton produse de fabrica Romcarton sunt livrate
aproape în totalitate pe piaţa internă. Exporturile au reprezentat
mai puţin de 5% din totalul cifrei de afaceri de anul trecut.
"Piaţa pe care activăm a înregistrat o creştere anul acesta, dar
aceasta nu este stabilă, fluctuaţiile de la o lună la alta fiind
îngrijorătoare. Deşi finalul anului este de obicei o perioadă de
vârf, nu sunt semnale că această tendinţă va fi urmată şi anul
acesta, principala problemă fiind consumul redus de care se plâng
majoritatea clienţilor noştri", au transmis oficialii
companiei
Pe de altă parte, ei afirmă că semnale mult mai bune vin de la
clienţii care fac export pe pieţe mai mature din vestul Europei şi
care susţin că acestea au revenit la normal.
"În acest moment exportul este încă sub 5% din totalul vânzărilor,
însă pentru anul 2011 avem proiecte de dezvoltare care ne vor
asigura o creştere substanţială la export, targetul nostru fiind să
ajungem la maximum
10% din volumele vândute."
Reprezentanţii companiei Romcarton din Bucureşti susţin că anul
acesta au abordat o politică foarte restrictivă cu privire la
lichidităţi, ceea ce i-a ajutat să reducă termenul mediu de
încasare a creanţelor.
Compania producătoare de ambalaje de carton ondulat şi-a bugetat
pentru anul acesta investiţii de un milion de euro în echipamente
pentru modernizarea fluxului de producţie.