Producătorul de ambalaje Romcarton: fluctuaţiile de la o lună la alta sunt îngrijorătoare

Autor: Mirabela Tiron 20.10.2010

Producătorul de ambalaje din carton ondulat Romcarton din Bucureşti, parte a grupului francez Rossman, care mai deţine şi fabrica Ambro Suceava, a avut în primele nouă luni ale anului acesta vânzări în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut din contractele încheiate cu clienţi din domeniul alimentar şi industria mobilei. Reprezentanţii companiei nu au precizat valoarea vânzărilor.

"Cu toate acestea, suntem în continuare sub nivelul anului 2008, însă de remarcat este faptul că trimestrul al treilea al acestui an s-a stabilizat şi a fost la nivelul celui de acum doi ani", au declarat oficialii companiei Rom­carton.

Producătorul a fost achiziţionat în 1991 de grupul francez Rossmann, care deţine 25 de fabrici de hârtie la nivel internaţional. Com­pania producătoare de ambalaje din carton ondulat a finalizat anul trecut cu afaceri de 18,8 milioane de euro şi pierderi de aproape 444.000 de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Pe piaţa ambalajelor de carton ondulat mai activează fabricile Rondocarton Cluj, care a investit 38 de milioane de euro în 2008 în deschiderea unei noi unităţi de producţie în Târgovişte, producătorul belgian VPK care are o fabrică în Salonta (judeţul Bihor) şi alte companii.
Ambalajele de carton produse de fabrica Romcarton sunt livrate aproape în totalitate pe piaţa internă. Exporturile au reprezentat mai puţin de 5% din totalul cifrei de afaceri de anul trecut.

"Piaţa pe care activăm a înregistrat o creştere anul acesta, dar aceasta nu este stabilă, fluctuaţiile de la o lună la alta fiind îngrijorătoare. Deşi finalul anului este de obicei o perioadă de vârf, nu sunt semnale că această tendinţă va fi urmată şi anul acesta, principala problemă fiind consumul redus de care se plâng majoritatea clienţilor noştri", au transmis oficialii companiei

Pe de altă parte, ei afirmă că semnale mult mai bune vin de la clienţii care fac export pe pieţe mai mature din vestul Europei şi care susţin că acestea au revenit la normal.
"În acest moment exportul este încă sub 5% din totalul vânzărilor, însă pentru anul 2011 avem proiecte de dezvoltare care ne vor asigura o creştere substanţială la export, targetul nostru fiind să ajungem la maximum
10% din volumele vândute."
Reprezentanţii companiei Romcarton din Bucureşti susţin că anul acesta au abordat o politică foarte restrictivă cu privire la lichidităţi, ceea ce i-a ajutat să reducă termenul mediu de încasare a creanţelor.
Compania producătoare de ambalaje de carton ondulat şi-a bugetat pentru anul acesta investiţii de un milion de euro în echipamente pentru modernizarea fluxului de producţie.