BCR cumpără serviciul de mobile banking good.bee de la banca-mamă
BCR, cea mai mare bancă locală după active, controlată de
austriecii de la Erste Group, a cumpărat societatea good.bee
Service România, specializată în oferirea de servicii de mobile
banking, de la holdingul good.bee, deţinut, de asemenea, de grupul
Erste. Valoarea tranzacţiei nu a fost precizată, însă probabil nu a
trecut de un milion de euro, potrivit estimărilor din piaţă.
Serviciul good.bee a fost lansat pe plan local în martie 2009,
atrăgând până în prezent 25.000 de clienţi. Pachetul conţine un
cont curent şi un card de debit Visa Electron, gestionate de BCR,
precum şi acces la o platformă de tranzacţionare de pe telefonul
mobil.
Iniţial în această afacere a fost implicat şi omul de afaceri
Florin Pogonaru, care deţinea un pachet de 5% în cadrul good.bee
Service România. El şi-a vândut însă participaţia către holdingul
good.bee în toamna trecută. "Prin această preluare pachetul
good.bee devine un produs-cheie pentru BCR. Ducem banca la clienţii
noştri care fie nu aveau acces la o unitate bancară, fie considerau
produsele bancare prea complicate sau prea scumpe", spune Oana
Petrescu, vicepreşedinte pe retail al BCR. Banca operează în
prezent o reţea de 667 de unităţi, a treia ca mărime din sistem,
prin care acoperă majoritatea oraşelor cu peste 10.000 de
locuitori.
Potrivit datelor disponibile pe site-ul www.goodbee.ro, clienţii
trebuie să suporte doar comisionul pentru fiecare operaţiune
derulată, nefiind percepute taxe de administrare. Prin intermediul
platformei de mobile banking clienţii pot derula o serie de
operaţiuni, de la interogarea soldului la plăţi de facturi sau
transfer de fonduri în alte conturi bancare până la blocarea
cardului ataşat propriului cont.
"Este normal ca băncile să încerce să se extindă fără a fi nevoite
să construiască o infrastructură fizică. România are o acoperire
extraordinară la nivel de telefonie mobilă şi băncile pot să
folosească acest avantaj", spune bancherul de investiţii Matei
Păun.
Pe această nişă ar putea însă să se simtă mai puternic concurenţa
instituţiilor de plăţi, care beneficiază de un cadru special de
reglementare de anul trecut. Spre exemplu, APS, o instituţie
britanică, a lansat cu Poşta Română un card preplătit prin care
clienţii pot derula tranzacţii de bază fără să deţină un cont
bancar.