Metrorex: încă 22 milioane lei pentru scări rulante şi proiect pentru magistrala Colentina - Rahova
Metrorex a încheiat un act adiţional de 21,71 milioane de lei,
fără TVA, cu asocierea Somet/Schindler România, care montează
scările rulante în reţeaua de metrou, reprezentând lucrări
suplimentare în staţiile Victoriei şi Unirii.
"Lucrările suplimentare au constat în realizarea pasajului de
trecere şi montarea escalatoarelor între staţiile Victoriei 1 şi
2. De asemenea, montarea escalatoarelor pe scările fixe în pasajul
de corespondenţă dintre Unirii 1 şi 2, dar şi alte lucrări mai
mici", a declarat directorul tehnic şi de investiţii al Metrorex,
Ştefan Rotaru.
Contractul iniţial a fost atribuit în mai 2009 pentru 70,59
milioane de lei, fără TVA, şi prevede înlocuirea scărilor rulante
din staţiile de metrou până la jumătatea anului 2011.
Scările rulante ale metroului au depăşit durata de viaţă, cele mai
multe fiind montate în urmă cu peste 20 de ani. Aproximativ 700.000
de persoane folosesc zilnic reţeaua de metrou, care are o lungime
de 67 kilometri, patru magistrale şi 49 de staţii.
Firma Somet este controlată de mai multe persoane fizice,
principalul acţionar fiind Ştefan Marian Stanciu (48,19%), iar în
structura acţionariatului se regăseşte şi SIF Muntenia (5%).
Schindler România a fost înfiinţată în 1999, ca parte a grupului
Schindler, fiind responsabilă pentru distribuirea, instalarea şi
întreţinerea tuturor ascensoarelor şi scărilor rulante ale
mărcii.
Reprezentanţii companiei au mai anunţat că vor să organizeze o
licitaţie pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi
fezabilitate pentru Magistrala VII de metrou Rahova-Colentina,
lucrările urmând să se desfăşoare pe o perioadă de circa 7-8
ani.
"Metrorex îşi propune organizarea unei proceduri de atribuire care
să asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare
calificat în servicii de arhitectură şi de inginerie specializată
în domeniul transportului public urban subteran de metrou.
Obiectivul contractului este de a furniza beneficiarului soluţia
optimă pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere
tehnico-economic şi cu asigurarea încadrării în timp şi în buget",
se arată într-un comunicat al companiei. Sursa citată nu
precizează valoarea studiilor şi nici data de organizare a
procedurii de achiziţie. Magistrala va fi realizată pe traseul
Alexandriei-Piaţa Unirii-Voluntari şi va asigura legătura pe
direcţia sud vest-nord est, între zona centrală şi cartierele
Rahova şi Colentina.
Lungimea liniei este de circa 21 km, iar numărul probabil al
staţiilor 31.
Metrorex estimează că documentaţia şi indicatorii tehnico-economici
ai investiţiei vor fi elaboraţi în 12 luni. Anul trecut, operatorul
a lansat un anunţ de intenţie pe site-ul de achiziţii publice,
pentru elaborarea acestor studii, la o valoare estimativă a
contractului de 55,42 milioane de lei, fără TVA.