Dacia, nominalizată la premiile Pinochio în Franţa, pentru o reclamă care induce clienţii în eroare

Autor: Radu Racu 22.10.2010

Constructorul român de automobile Dacia este nominalizat la premiile Pinochio de anul acesta, un titlu acordat în Franţa de o organizaţie nonguvernamentală pentru protecţia mediului pentru firme care nu sunt atât de "prietenoase" cu mediul pe cât se pretind.

Dacia este nominalizată de organizaţia Les Amis de la Terre la secţiunea "Greenwashing" - campanii de comunicare ce induc clienţii în eroare -, alături de banca Crédit Agricole, grupul feroviar SNCF Zéro Carbone şi societatea care administrează aeroportul din Beauvais-Tillé, pentru o reclamă la modelul Duster, care prezintă maşina drept "prietenoasă cu mediul".

Grupul Renault a fost nevoit în vară să retraga un slogan publicitar de pe piaţa franceză pentru modelul Dacia Duster, pentru că - potrivit autorităţilor - induce în eroare publicul. Dacia Duster era promovată iniţial în Franţa cu sloganul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut", afirmaţie care în opinia autoriăţilor nu este adevărata, întrucat versiunea 4X4 a SUV-ului produs la Mioveni este mult mai poluantă decât media maşinilor comercializate în Franţa.

Les Amis de la Terre a mai nominalizat la categoria "Drepturile omului", companiile GDF Suez, Sodexo, Sosucam si Orange. Pentru categoria "Mediu" candideaza asiguratorul AXA, grupul petrolier Total, compania de minerit Eramet si grupul industrial Alstom.

Les Amis de la Terre - Friends of the Earth este o organizaţie nonguvernamentală pentru protecţia mediului şi drepturilor omului, prezentă în 77 de ţări, cu circa 2 milioane de membri şi peste 5.000 de activişti, conform datelor prezentate pe site-ul asociaţiei.