Una din trei Dacii vândute la export este un Duster

Autor: Bogdan Alecu 25.10.2010

SUV-ul Duster a luat faţa lui Sandero la cinci luni după ce a fost lansat pe piaţa europeană, depăşind modelul de clasă mică atât la exporturi, cât şi în ceea ce priveşte producţia în cadrul uzinei de la Mioveni, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe luna septembrie.

Totodată, este pentru prima dată când cel mai bine vândut model Dacia este unul care are un preţ de peste 10.000 de euro, în condiţiile în care marca autohtonă a fost relansată în 2004 sub conceptul de "maşina de 5.000 de euro".

"Luna septembrie nu este o excepţie în ceea ce priveşte producţia SUV-ului Duster. Aceasta este tendinţa în momentul de faţă. Uzina Dacia este concepută pentru a satisface cerinţele pieţei, iar acum cererea este pentru Duster", a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia.

Producţia SUV-ului a atins luna trecută nivelul de 11.800 de unităţi, peste 80% fiind exportate. În acelaşi timp, peste 60% din producţia Duster reprezintă versiunea de top, de peste 15.000 de euro. În total, anul acesta la Mioveni s-au asamblat aproape 50.000 de SUV-uri, din care aproximativ 80% au mers la export.

Producţia SUV-ului va fi majorată treptat de la 20 de unităţi în iulie la 35 de maşini pe oră la începutul anului viitor, astfel încât exporturile Duster ar putea ajunge anul viitor la 1,5 mld. euro, adică 5% din exporturile României. La nivelul lunii octombrie cadenţa de producţie a lui Duster este de 25 de maşini pe oră, conform declaraţiilor anterioare ale lui Jérôme Olive, directorul general al Group Renault România.

Pe piaţa locală Duster este cel de-al doilea cel mai bine vândut model Dacia, cu peste 540 de maşini vândute luna trecută şi aproape 3.300 în primele nouă luni ale acestui an, fiind cel mai bine vândut SUV de pe piaţa locală.