Amway: Criza economică atrage tot mai mulţi oameni în industria vânzărilor directe

Autor: Mediafax 26.10.2010

Numărul agenţilor de distribuţie din industria vânzărilor directe a crescut constant la nivel global încă de la apariţia crizei, printre persoanele care aleg să dezvolte acest tip de afacere regăsindu-se cele care au rămas fără locuri de muncă şi cele care vor un venit adiţional, potrivit Amway. "Se vede o diferenţă clară între anii în care nu ne confruntam cu criza şi această perioadă. Nevoile cresc în timpul unei perioade economice grele, ca aceasta prin care trecem noi, când oamenii îşi pierd joburile şi trebuie să o ia de la capăt", a declarat Candan Corbacioglu, Europe Corporate Affairs Area Manager al Amway. Ea a adăugat că unul din avantajele unei afaceri în domeniul vânzărilor directe este investiţia iniţială redusă. Reprezentantul Amway, companie cu activitate în aproximativ 80 de ţări, consideră România o oportunitate pentru dezvoltarea afacerilor în domeniul vânzărilor directe. Potrivit acesteia, România se află în primele zece ţări din Europa din punctul de vedere al vânzărilor de produse Amway. Înfiinţată în 1997, Amway România este una dintre filialele companiei americane. Compania estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 100 milioane de lei, cu 13,8% mai mică faţă de cea din 2009, din cauza scăderii puterii de cumpărare a clienţilor, şi o stagnare a afacerilor în 2011. Amway România are circa 50.000 de clienţi în baza de date a companiei. Pe piaţa vânzărilor directe mai activează şi companiile Avon, Oriflame, Zepter şi Forever Living Products.