Duster a majorat cota de piaţă a Renault cu 0,2% la 8,5%

Autor: Bogdan Alecu 27.10.2010

Grupul Renault a înregistrat o creştere a cotei de piaţă de 0,2 puncte procentuale la 8,5% datorită lansării SUV-ului Duster în luna mai a acestui an potrivit rezultatelor financiare ale companiei franceze. Numai în al treila trimestru SUV-ul produs la Mioveni s-a vândut în peste 17.0000 de unităţi la nivel european.

În Europa vânzările grupului Renault care includ şi Dacia, au scăzut cu 4%, pe o piaţă care s-a micşorat cu peste 11%.

În prezent Dacia are în derulare peste 60.000 de comenzi pentru Duster, primul SUV al mărcii autohtone, potrivit declaraţiilor anterioare ale lui lui Mihai Bordeanu, directorul de marketing al mărcilor Dacia şi Renault în cadrul Group Renault România. Numărul comenzilor s-a dublat în mai puţin de două luni în condiţiile în care la nivelul lunii iulie, numărul acestora urcase la 35.000.

Producţia SUV-ului va fi majorată treptat de la 20 de unităţi în iulie la 35 de maşini pe oră la începutul anului viitor, astfel încât exporturile lui Duster ar putea ajunge anul viitor la 1,5 mld. euro, adica 5% din exporturile României. La nivelul lunii octombrie cadenţa de producţie a lui Duster este de 25 de maşini pe oră, conform declaraţiilor anterioare ale lui Jerome Olive, directorul general al Group Renault România.

În Franţa perioada de aşteptare pentru modelul Dacia Duster a crescut de la şase la şapte luni, pe acest fond fiind comercializate modele second-hand chiar şi cu 10.000 km la bord la un preţ mai mare cu până la 3.000 de euro decât în cazul celor noi potrivit siteului francez caradisiac.com.

Pe piaţa locală Duster este cel de-al doilea cel mai bine vândut model Dacia, cu peste 540 de maşini vândute luna trecută şi aproape 3.300 în primele nouă luni ale acestui an, fiind cel mai bine vândut SUV de pe piaţa locală.