Clienţii BCR îşi fac asociaţie, ca să îşi apere mai bine interesele

Autor: Liviu Chiru 31.10.2010

Clienţii BCR înregistraţi în grupul constituit pe yahoo! după aplicarea Ordonanţei 50 intenţionează să bună bazele unei asociaţii cu statut juridic, care să le reprezinte interesele în raport cu terţii. "Prin asociaţie putem lupta mult mai uşor împotriva nedreptăţilor băncilor", potrivit anunţului trimis membrilor grupului. Aceasta ar fi prima asociaţie a clienţilor din zona serviciilor financiare constituită pe plan local şi ar putea fi o contrapondere în faţa asociaţiilor jucătorilor din domeniu.

Spre exemplu, bancherii au o organizaţie profesională - Asociaţia Română a Băncilor, care are rol de lobby pentru a reprezenta interesele industriei. Pe pieţele mature, dar chiar şi în economiile emergente, cum este Polonia, organizaţiile clienţilor au un rol important în consilierea consumatorilor de servicii financiare sau chiar în medierea conflictelor cu băncile, la nivel individual.