Clienţii BCR îşi fac asociaţie, ca să îşi apere mai bine interesele
Clienţii BCR înregistraţi în grupul constituit pe yahoo! după
aplicarea Ordonanţei 50 intenţionează să bună bazele unei asociaţii
cu statut juridic, care să le reprezinte interesele în raport cu
terţii. "Prin asociaţie putem lupta mult mai uşor împotriva
nedreptăţilor băncilor", potrivit anunţului trimis membrilor
grupului. Aceasta ar fi prima asociaţie a clienţilor din zona
serviciilor financiare constituită pe plan local şi ar putea fi o
contrapondere în faţa asociaţiilor jucătorilor din domeniu.
Spre exemplu, bancherii au o organizaţie profesională - Asociaţia
Română a Băncilor, care are rol de lobby pentru a reprezenta
interesele industriei. Pe pieţele mature, dar chiar şi în
economiile emergente, cum este Polonia, organizaţiile clienţilor au
un rol important în consilierea consumatorilor de servicii
financiare sau chiar în medierea conflictelor cu băncile, la nivel
individual.