Tricourile fotbaliştilor, cel mai bun panou de publicitate
Cele mai importante tranzacţii din fotbal obişnuiau să fie
transferurile de ordinul milioanelor de euro pentru cele mai mari
staruri. Astăzi însă, cele mai importante pentru cluburile europene
de fotbal au devenit contractele semnate cu companii pentru reclamă
pe tricourile de joc, scrie The Wall Street Journal.
Un studiu înfăţişează o situaţie bună în ceea ce priveşte valoarea
comercială a fotbalului din Europa, sponsorizarea pe tricouri fiind
în creştere cu 20% în cadrul celor mai puternice campionate.
European Jersey Report realizat de SportĂMarkt, o companie de
consultanţă în sport, arată sumele primite din sponsorizări pe
tricouri de către toate cluburile care concurează în cele mai
importante campionate din Europa, Anglia, Italia, Spania, Franţa,
Germania şi Olanda. Conform studiului, veniturile din astfel de
sponsorizări pentru aceste cluburi au crescut cu 18%, până la 470,7
milioane de euro (656,2 milioane de dolari), un avans de 75,2
milioane de euro faţă de anul trecut.
Cele 20 de echipe din Premier League (Anglia) au atras cea mai mare
sumă, un total de 129 de milioane de euro, în creştere de la 84 de
milioane de euro, acestea fiind urmate de Bundesliga germană (118,5
milioane de euro) şi de Serie A (65,9 milioane de euro). Pentru
prima dată de când compania a început să realizeze aceste rapoarte,
cluburile din Ligue 1, prima divizie franceză (58,8 milioane de
euro), s-au plasat mai sus decât cele din La Liga spaniolă (57,5
milioane de euro). Numai Serie A italiană a înregistrat o scădere a
veniturilor totale.
Departe de a fi un semn de soliditate, studiul relevă măsura în
care cel mai popular sport din lume a devenit dependent de bani din
sectorul jocurilor de noroc.
Două sectoare domină sponsorizările pe tricou: cel bancar şi cel al
jocurilor de noroc. Acum, companii ca BetClic Enterprises şi Bwin
Interactive Entertainment văd tricourile jucătorilor de fotbal
drept o modalitate de a-şi diferenţia brandurile într-o piaţă
extrem de competitivă.