Pontiac, simbolul unei generaţii de maşini americane, a devenit istorie

Autor: Gabriel Razi 02.11.2010

Pontiac, una dintre mărcile simbolice ale industriei auto din Statele Unite, a fost trasă pe linie moartă de către GM, scrie BBC News. Evenimentul are loc la un an după ce compania-mamă General Motors a luat decizia de a renunţa la marcă după un proces de restructurare masivă. Înfiinţat în 1926, Pontiac a devenit imaginea generică a muscle-car-ului american prin modele extrem de populare cum ar fi Bonneville, GTO sau Firebird TransAm.

Astfel de autoturisme au devenit staruri în filmele de la Hollywood din anii '60-'70, însă cifrele de vânzări s-au aflat într-o continuă scădere începând cu anii '80. Modelul sport GTO a instalat supremaţia mărcii în anii 1960, la sfârşitul cărora a fost atins maximul istoric de vânzări anuale de aproape un milion de unităţi. Un GTO din 1967 asemănător celui folosit de Vin Disel în filmul "Triplu X" poate fi cumpărat în urma unei licitaţii online la un preţ începând cu 50.000 de dolari. Pontiacul Trans Am, modificat în cele mai mici detalii pentru a fi precum cel condus de David Hasselhoff în serialul anilor '80 "Knight Rider" are un preţ minin de 40.000 de dolari.