Subsidiara locală a Xerox intră din nou pe mâna unui român

Autor: Adrian Seceleanu 02.11.2010

Gabriel Pantelimon, directorul de vânzări şi marketing al companiei în Europa Centrală şi de Est, Turcia şi Israel, l-a înlocuit pe Petr Sichrovsky, care s-a întors în Cehia



Operaţiunile locale ale companiei americane Xerox, unul dintre cei mai mari furnizori de im­pri­mante şi copiatoare din lume, sunt conduse din nou de un ro­mân de la începutul acestei luni, după ce Petr Sichrovsky, managerul care a fost numit CEO în iulie 2009, a plecat din companie pentru a lucra pentru o altă companie în ţara natală, Cehia. Anterior, Xerox România a fost con­dusă de Marius Perşinaru, care a fost promovat anul trecut în funcţia de vicepreşedinte ope­ra­ţional pe pieţele emergente ale companiei, răspunzând de 100 de ţări, un business cumulat de 1,5 miliarde de dolari.

Noul director executiv al Xerox România, care va răspunde şi de operaţiunile din Repu­bli­ca Moldova, este Gabriel Pantelimon, direc­torul de vânzări şi marketing al Xerox Europa Centrală şi de Est, Turcia şi Israel.
Pantelimon s-a alăturat echipei Xerox în 1997, în cadrul departamentului de vânzări. De atunci, el a deţinut mai multe funcţii în com­pa­nie, fiind numit în 2008, Global Accounts Manager - Xerox Europa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, iar în 2009 director de mar­ke­ting şi vânzări pentru aceeaşi regiune.
"Ca şef pentru operaţiunile de vânzări şi mar­keting ale Xerox în Europa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, Pantelimon a avut ca responsabilităţi furnizarea de venituri sem­nifi­cative şi creşteri ale profitului într-o perioadă di­ficilă din punct de vedere economic", potrivit oficialilor Xerox.
În noua poziţie, Pantelimon va fi respon­sabil de coordonarea activităţilor de marketing şi vânzări, servicii globale şi operaţiuni de cus­to­mer service pentru Xerox România şi Republica Moldova.

Pantelimon a absolvit cursurile Uni­ver­si­tăţii Politehnice din Bucureşti, Secţia ingi­ne­ria şi managementul sistemelor tehnologice, deţine un MA la University of Surrey, Guild­ford şi un MBA la Bucharest School of Management.
Pantelimon preia conducerea Xerox în Ro­mânia, un business de câteva zeci de milioa­ne de dolari, într-un context dificil, în care piaţa su­feră încă din cauza reducerii cererii pe fondul recesiunii.
Petr Sichrovsky, fostul CEO al Xerox România, spunea recent într-un interviu pentru ZF că piaţa locală de servicii şi echipamente de imprimare ar putea înregistra în acest an o creştere uşoară, pe fondul unei reveniri a cererii din partea clienţilor care caută să-şi optimizeze costurile şi să-şi mărească productivitatea.

"Piaţa rămâne una dură în România, pentru că, prin comparaţie cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est, economia suferă mai mult. Există o revenire lentă, care va continua până la finele anului, dar care va fi afectată de condiţiile economice dificile. În aceste condiţii vom avea o creştere zero sau foarte modestă a pieţei totale."
Anul trecut piaţa de servicii şi echipamente de imprimare a căzut dramatic, cu 65%, pe fondul îngheţării cheltuielilor de către companii şi consumatori.
În 2008, Xerox România şi Republica Moldova obţinuse venituri de peste 72 de mi­lioa­ne de dolari, în creştere cu 18% faţă de anul precedent. Compania nu a anunţat veniturile pe anul 2009, iar Sichrovsky a declarat doar că scăderea a fost mai mică decât cea a pieţei.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri din bilanţul contabil depus de Xerox la Registrul Comerţului din România, de 17,6 mil. euro în 2009, Sichrovsky a declarat că aceasta este "total irelevantă", întrucât nu acoperă întreg businessul companiei de pe piaţa locală. Şi în 2008, când Xerox a raportat un business de peste 72 mil. dolari pe piaţa locală, la Registrul Co­mer­ţului cifra raportată a fost de 21,9 mil. euro. Potrivit datelor de la Registrul Comer­ţu­lui, compania a avut un profit brut de 0,8 mil. euro în 2009, faţă de 4,1 mil. euro în 2008.