UPC scade pe toate liniile de business
UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistrat
în al treilea trimestru scăderi ale numărului de clienţi pe toate
liniile de business, declinul cel mai puternic fiind înregistrat
pe cablul analogic, arată datele financiare publicate de
acţionarul majoritar, compania americană Liberty Global.
Pe televiziune, cel mai important business al UPC, compania a
înregistrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi,
în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadă
a anului trecut.
Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablul
analogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi
- pe fondul competiţiei dure cu RCS& RDS şi NextGen -
compania de cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC a
pierdut 178.600 clienţi pe cablu analogic. Dintre aceştia 117.900
au renunţat complet la serviciile UPC, iar diferenţa a migrat
spre cablul digital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţi
pe cablul digital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anul
precedent.
"Se poate observa o diminuare a numărului de clienţi pentru
televiziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de migrarea
clienţilor analog către serviciul digital", a comentat Severina
Pascu, directorul financiar al UPC. Ea a menţionat că rezultatele
sunt şi un rezultat al unui an "plin de provocări", fără a face
alte referiri la situaţia economică.
O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi de pe
cablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde compania a
ajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600
utilizatori) faţă de anul precedent.
UPC, care a pierdut locul 1 pe piaţa TV în faţa RCS&RDS, este
acum presat puternic şi de Romtelecom, care a depăşit pragul de
un milion de utilizatori. Romtelecom, care avea zero clienţi pe TV
acum patru ani, este acum la mai puţin de 200.000 de clienţi
distanţă faţă de UPC.
UPC a înregistrat o scădere uşoară, de 0,1% (400 de clienţi) şi pe
internet, unde numărul de utilizatori a ajuns la 256.000. Pe
telefonia fixă numărul de clienţi a scăzut cu 1,6% (2.300 de
utilizatori), la 142.200 abonaţi.
Per total, numărul de abonamente al UPC a fost la finele lunii
septembrie de 1,554 milioane, în scădere cu 5,1% (84.000) faţă de
anul precedent.
În acest context, pe piaţa telecom au circulat numeroase zvonuri
că americanii de la Liberty Global vor schimba managementul
subsidiarei din România, una dintre variantele vehiculate
fiind înlocuirea lui Jack Mikaloff - CEO din februarie 2008, cu
Severina Pascu, directorul financiar al companiei. Mikaloff a
respins însă aceste informaţii într-unul dintre rarele
interviuri acordate de la venirea în România. El a spus, într-o
întâlnire cu presa din septembrie 2010, că dacă toate zvonurile
de acest tip s-ar fi adeverit, ar fi plecat de "cinci ori" din
ţară. Pe de altă parte, discuţiile care sugerau că Severina Pascu
ar putea prelua funcţia de CEO au fost alimentate şi de faptul că
ea nu joacă doar rolul de director financiar, ea fiind implicată şi
în operaţiuni şi strategia companiei.
UPC a anunţat că va lansa în această lună la Cluj servicii de
internet prin cablu cu viteze de descărcare a datelor de până la
100 Mbps, care ulterior vor fi extinse şi în alte localităţi.
RCS&RDS, NextGen şi, în unele zone, şi Romtelecom oferă deja
internet la viteze de până la 100 Mbps.