UPC scade pe toate liniile de business

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 04.11.2010

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistrat în al treilea trimestru scăderi ale numărului de clienţi pe toate liniile de business, declinul cel mai puternic fiind în­re­gistrat pe cablul analogic, arată da­tele financiare publicate de acţionarul ma­joritar, compania americană Liberty Global.
Pe televiziune, cel mai important bu­siness al UPC, compania a în­registrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi, în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablul analogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi - pe fon­dul com­petiţiei du­re cu RCS& RDS şi NextGen - compania de cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC a pier­dut 178.600 clienţi pe cablu analogic. Din­tre aceştia 117.900 au re­nun­ţat complet la ser­viciile UPC, iar di­fe­renţa a migrat spre cablul digital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţi pe cablul digital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anul precedent.

"Se poate ob­ser­va o diminuare a numărului de cli­enţi pentru televiziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de mi­grarea clienţilor analog către serviciul digi­tal", a comentat Severina Pascu, directorul financiar al UPC. Ea a menţionat că rezultatele sunt şi un rezultat al unui an "plin de provocări", fără a face alte referiri la situaţia economică.
O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi de pe cablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde compania a ajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600 utilizatori) faţă de anul precedent.
UPC, care a pierdut locul 1 pe piaţa TV în faţa RCS&RDS, este acum presat puternic şi de Rom­tele­com, care a depăşit pragul de un mi­lion de utilizatori. Romtelecom, care avea zero clienţi pe TV acum patru ani, este acum la mai puţin de 200.000 de clienţi distanţă faţă de UPC.
UPC a înregistrat o scădere uşoară, de 0,1% (400 de clienţi) şi pe internet, unde numărul de utilizatori a ajuns la 256.000. Pe telefonia fixă nu­mărul de clienţi a scăzut cu 1,6% (2.300 de utilizatori), la 142.200 abonaţi.
Per total, numărul de abonamente al UPC a fost la finele lunii septembrie de 1,554 milioane, în scădere cu 5,1% (84.000) faţă de anul precedent.
În acest context, pe piaţa telecom au circulat nume­roa­se zvo­nuri că americanii de la Liberty Global vor schimba ma­nage­mentul sub­si­diarei din Ro­mânia, una dintre variantele vehi­cu­late fiind înlo­cui­rea lui Jack Mi­kaloff - CEO din februarie 2008, cu Se­verina Pascu, directorul finan­ciar al companiei. Mikaloff a respins însă aceste infor­ma­ţii într-unul dintre rarele in­ter­viuri acor­date de la venirea în Ro­mânia. El a spus, într-o întâl­nire cu presa din septembrie 2010, că dacă toate zvo­nu­rile de acest tip s-ar fi adeverit, ar fi plecat de "cinci ori" din ţară. Pe de altă parte, discuţiile care sugerau că Se­verina Pascu ar putea prelua funcţia de CEO au fost alimentate şi de faptul că ea nu joacă doar rolul de director financiar, ea fiind implicată şi în opera­ţiuni şi strategia companiei.
UPC a anun­ţat că va lansa în această lună la Cluj servicii de internet prin cablu cu viteze de descărcare a datelor de până la 100 Mbps, care ulterior vor fi extinse şi în alte localităţi. RCS&RDS, NextGen şi, în unele zone, şi Romtele­com oferă deja internet la viteze de până la 100 Mbps.