Scăderea consumului atinge în continuare telecomul
Cosmote, Romtelecom şi UPC, trei dintre cei mai mari operatori
locali de comunicaţii, care au împreună peste şapte milioane de
abonamente, au resimţit impactul negativ al măsurilor de
austeritate şi al creşterii şomajului, arată datele financiare
anunţate ieri de companii pentru trimestrul al treilea.
Efectele recesiunii sunt amplificate şi de competiţia de pe
piaţa locală telecom, considerată una dintre cele mai dure din
Europa.
Romtelecom, numărul unu pe telefonie fixă, a raportat pierderi şi
venituri de 182 mil. euro, mai mici cu 7%. Este un rezultat
"rezonabil în aceste circumstanţe defavorabile", a comentat
Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom. Compania a crescut totuşi pe
internet şi servicii TV, dar o bună parte din clienţi au fost
câştigaţi prin compania de cablu NextGen, care este uneori mai
agresivă în preţuri ca RCS&RDS.
Şi UPC, numărul doi pe piaţa TV, a înregistrat o scădere de 5% a
numărului total de abonamente, în special din cauza pierderilor
de pe cablul analogic, un produs achiziţionat în special de
clienţii care sunt cei mai sensibili la preţ. Este un an "plin de
provocări", a spus Severina Pascu, directorul financiar al
UPC.
Singura creştere aparţine Cosmote, numărul trei pe telefonie
mobilă, ale cărei venituri au urcat cu 9%, la 118 mil. euro, pe
fondul creşterii numărului de clienţi, în special pe segmentul
business, potrivit companiei. Numărul de clienţi ai Cosmote a
stagnat însă faţă de luna iunie, în special din cauza scăderii pe
segmentul de cartele prepay.