Scăderea consumului atinge în continuare telecomul

Autor: Adrian Seceleanu 04.11.2010

Cosmote, Romtelecom şi UPC, trei dintre cei mai mari operatori locali de comunicaţii, care au îm­pre­ună peste şapte mi­lioane de abo­na­mente, au resimţit im­pactul negativ al mă­surilor de auste­ri­tate şi al creşterii şoma­ju­lui, arată datele finan­ciare anun­ţate ieri de companii pen­tru tri­mes­trul al treilea. Efectele re­cesiunii sunt amplificate şi de com­petiţia de pe pia­ţa locală telecom, con­si­derată una dintre cele mai dure din Europa.

Romtelecom, numărul unu pe tele­fonie fixă, a raportat pierderi şi venituri de 182 mil. euro, mai mici cu 7%. Este un rezultat "rezonabil în aceste cir­cumstanţe defavorabile", a comentat Yor­gos Ioannidis, CEO al Rom­telecom. Compania a crescut totuşi pe internet şi servicii TV, dar o bună parte din clienţi au fost câştigaţi prin compania de cablu NextGen, care este uneori mai agresivă în preţuri ca RCS&RDS.
Şi UPC, numărul doi pe piaţa TV, a înregistrat o scădere de 5% a numărului to­tal de abonamente, în spe­cial din cauza pier­derilor de pe cablul ana­logic, un produs achi­zi­ţionat în special de clienţii care sunt cei mai sensibili la preţ. Este un an "plin de pro­vocări", a spus Severina Pascu, directorul finan­ciar al UPC.
Singura creştere aparţine Cosmote, nu­mărul trei pe telefonie mobilă, ale că­rei venituri au urcat cu 9%, la 118 mil. euro, pe fondul creşterii numărului de clienţi, în special pe segmentul business, potrivit companiei. Numărul de clienţi ai Cosmote a stagnat însă faţă de luna iunie, în special din cauza scăderii pe segmentul de cartele prepay.