Vânzările producătorului de ciment Lafarge au scăzut cu 16% în primele nouă luni

Autor: Mediafax 07.11.2010

Activitatea grupului francez Lafarge în România, pe piaţa cimentului, a scăzut în primele nouă luni ale anului cu 18%, după o scădere de 16,4% a volumului vânzărilor, se arată într-un raport al companiei. Variaţia preţurilor, varietatea de produse vândute şi mixul de clienţi au afectat afacerile companiei cu 1,6%, notează Lafarge în raport. Grupul francez anticipează că piaţa românească de ciment va scădea în acest an cu 12%, până la 16%. Piaţa românească ar înregistra astfel cea mai abruptă scădere dintre statele din Europa Centrală şi de Est, unde activează Lafarge. În medie, România, Polonia, Rusia şi Serbia vor avea o scădere de maximum 4%. Rusia şi Polonia vor creşte sau vor stagna, anticipează compania. La nivel mondial, vânzările Lafarge au stagnat în primele nouă luni, la 12,2 miliarde euro, iar profitul net a coborât cu 1%, la 765 milioane euro. Activităţile Lafarge în România sunt structurate pe trei divizii, de ciment - cea mai mare, agregate-betoane şi gips-carton.