BMW pregăteşte un concurent pentru Porsche 918 Spyder – Vision EfficientDynamics

Autor: Bogdan Alecu 09.11.2010

Hibridele supersport par a fi noul trend în industria auto, având în vedere conceptele mărcilor premium. După ce Porsche a prezentat la Geneva 918 Spyder, model supersport care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde şi să atingă o viteză maximă de 320 km/h cu un consum mediu de numai 3,0 litri, iar Jaguar noul C-X75, hibrid care utilizează microturbine pe gaz pentru a alimenta cele patru motoare electrice, acum BMW vine cu Vision EfficientDynamics. Acesta, la fel ca şi Porsche 918 Spyder va intra în producţia de serie.

BMW Vision EfficientDynamics, propulsat de tehnologia BMW ActiveHybrid, a fost prezentat în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt IAA în 2009 sub forma unui automobil sport cu patru locuri, cu un design spectaculos. Cu o gamă largă de componente adaptate din producţia de serie, acest prototip s-a bucurat de o primire pozitivă din partea publicului. În cadrul Salonului de la Leipzig, BMW a prezentat un automobil echipat cu o varietate de tehnologii pentru traficul cotidian, al cărui punct de pornire este studiul BMW Vision EfficientDynamics. Această prezentare a oferit reprezentanţilor presei cea dintâi ocazie de a afla cum este să conduci un automobil cu 2 plus 2 locuri, propulsat de un sistem hibrid inovator.

Prototipul BMW Vision EfficientDynamics are o înălţime de 1,24 metri şi păstrează proporţiile caracteristice BMW: console scurte, capotă lungă şi ampatament mare. Uşile de forma aripilor asigură accesul facil pentru ambele rânduri de scaune, în timp ce numeroasele elemente aerodinamice reduc coeficientul de rezistenţă la valoarea de Cx 0,22. Combinaţia între un motor turbodiesel cu trei cilindri şi două propulsoare electrice, câte unul pe fiecare punte, permit atingerea unei puterii totale a sistemului de 241 kW/328 CP. Configuraţia inovatoare a tehnologiei BMW ActiveHybrid în combinaţie cu un motor diesel avansat permit realizarea unor performanţe de automobil sport cu un consum de maşină compactă. Doar 4,8 secunde sunt necesare pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h, în timp ce consumul mediu, în ciclul de testare EU (KV01), este de 3,76 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 99 grame per kilometru.

De asemenea, prototipul BMW Vision EfficientDynamics poate funcţiona şi în modul plug-in. Acumulatorul litiu-ion, dispus în zona mediană într-un element longitudinal al şasiului şi realizat special pentru acest automobil sport hibrid, poate fi alimentat complet de la o sursă convenţională de curent, în doar două ore şi jumătate. Utilizarea exclusivă a energiei electrice permite o călătorie fără nici un fel de emisii pe o rază de maximum 50 kilometri, în timp ce un rezervor pentru motorină, cu capacitatea de 24 litri, extinde raza de operare până la 700 kilometri.

BMW Group realizează în acelaşi timp şi o serie extinsă de teste în condiţii normale de utilizare cu automobile electrice. Alături de MINI E, prezentat în 2009, noul BMW ActiveE va intra de asemenea în programul de teste pentru a pregăti debutul de serie a primului model electric BMW sub conceptul de Megacity Vehicle. Acesta este programat să intre în producţie în 2013 la fabrica din Leipzig.

Anunţul pregătirii BMW Vision Efficient Dynamics pentru producţie în cadrul fabricii de la Leipzig, coincide cu demararea unei investiţii importante de peste 400 milioane Euro în aceasta locaţie pentru extinderea fabricii până în 2013, pentru lansarea automobilelor electrice Megacity Vehicle.