Veniturile Vodafone au scăzut cu 12%, la 425 mil. €, pe fondul recesiunii şi al reducerii tarifelor

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 09.11.2010

Numărul de clienţi ai companiei a crescut uşor faţă de anul trecut, în special pe segmentul de cartele preplătite.



Veniturile totale ale Vodafone România au scăzut în prima jumătate a anului fiscal 2010-2011, încheiată la 30 septembrie, cu 12,4%, la 425,7 mil. euro, iar profitul EBITDA (înainte de dobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) a coborât cu 20,5%, la 177,1 mil. euro.

Compania înregistra, în aceeaşi perioadă a anului trecut venituri de 486 mil. euro şi un profit EBITDA de 223 mil. euro, conform raportărilor anterioare.

Veniturile din servicii au scăzut totodată cu 13%, la 411 mil. euro. Vodafone nu a oferit detalii în legătură cu evoluţie veniturilor în perioada iulie - septembrie. Compania a transmis un comunicat în care a prezentat evoluţia principalilor indicatori de performanţă, fără a adăuga niciun comentariu în legătură cu evoluţia veniturilor, a numărului de clienţi sau a pieţei.

Conducerea Vodafone România urmează să fie preluată luna viitoare de spaniolul Inaki Berroeta, după ce Liliana Solomon, CEO din anul 2005, îşi va încheia mandatul. Ea va prelua începând cu data de 1 decembrie funcţia de director de operaţiuni pentru Europa al Vodafone la sediul din Londra, unde se află cartierul general al grupului britanic. "În România, veniturile din servicii au scăzut cu 13%, afectate de competiţia pe preţuri şi de condiţiile economice dificile", explică evoluţia din România grupul britanic Vodafone în raportul financiar pe perioada aprilie-septembrie, primele şase luni ale anului fiscal 2010-2011, care se va încheia la 31 martie.

Karsten Wildberger, directorul comercial al Vodafone România, declara de altfel în urmă cu trei săptămâni pentru ZF că piaţa locală de comunicaţii, care a înregistrat anul trecut o scădere severă în special pe telefonia mobilă, continuă să fie dificilă în ansamblu chiar dacă unele segmente - precum vânzările de mobile inteligente - cresc. Piaţa continuă să nu fie uşoară, declara Wildberger.

Pe de altă parte, spunea el, vânzările de telefoane mobile inteligente îşi continuă avansul, la fel ca serviciile de internet mobil. Vodafone nu a mai anunţat însă din martie 2009 numărul de clienţi pentru serviciile 3G, care era la acea dată de 1,135 milioane.

Vodafone România avea 9,839 milioane de clienţi la sfârşitul lunii septembrie, în urcare faţă de 9,535 milioane la aceeaşi dată a anului trecut, respectiv 9,663 milioane la 31 decembrie 2009. Traficul în reţea a crescut semnificativ în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 3,984 mld. minute de voce, de la 3,359 mld. minute de voce.

La nivel mondial, Vodafone a înregistrat venituri de 22,6 mld. lire sterline (26,6 mld. euro) în prima jumătate a anului fiscal 2010-2011, în urcare cu 3,9%, în timp ce profitul net a avansat cu 56,5%, la 7,5 mld. lire (8,8 mld. euro). Grupul Vodafone are peste 331 de milioane de clienţi.