Smithfield i-a încredinţat lui Bogdan Mihail un business de 250 mil. euro

Autor: Adelina Mihai 10.11.2010

Bogdan Mihail, 44 de ani, care conduce de trei ani compania Smithfield Ferme, a fost promovat în funcţia de preşedinte al grupului Smithfield România (care cuprinde companiile Smithfield Ferme, Smithfield Prod, Agroalim Distribution şi Agroalim Logistics).

Astfel, Mihail preia un business de peste 250 de milioane de euro anual şi coordonează 1.800 de angajaţi. Anterior, el conducea un business de 110 milioane de euro (cu pierderi de 4,3 milioane de euro în 2009) şi avea în subordine 900 de angajaţi, potrivit datelor Registrului Comerţului.

Mihail intră astfel în seria celor mai puternici executivi români din economie, dar este şi unul dintre puţinii români care au primit mandat de a conduce operaţiunile interne ale unui gigant mondial.

Absolvent al Universităţii de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, Bogdan Mihail a fost anterior vicepreşedinte şi director executiv al produ­cătorului de băuturi alcoolice Prodal '94, companie în care a lucrat aproximativ 14 ani.
El a finalizat un Executive MBA Asebuss la Washington University din Seattle şi cursurile Advanced Management Program atât la Harvard Business School (HBS) din Statele Unite ale Americii, cât şi în cadrul INSEAD din Franţa.
În acest an, el a absolvit şi cursurile Institute of Directors din Marea Britanie, una dintre cele mai cu­noscute instituţii educaţionale internaţionale.
Grupul american Smithfield a intrat în România în 2004 prin achiziţia combinatului Comtim din Timişoara, iar de atunci achiziţiile americanilor s-au ţinut lanţ, printre partenerii grupului aflându-se şi omul de afaceri Mounir Halawani, care a vândut către Smithfield firmele Agroalim Distribution şi Frigorifer Tulcea.
În momentul intrării pe piaţa locală grupul anunţa planuri de investiţii de peste un miliard de dolari în sectorul de creştere a porcilor.