Saatchi&SaatchiX va gestiona contul băuturii energizante Xl Energy Drink

Autor: Cristina Roşca 11.11.2010

Saatchi&Saatchi X, divizia de BTL şi shopper marketing a grupului de comunicare Centrade, al patrulea cel mai mare jucător de pe piaţa locală, cu afaceri în 2009 de 53,1 mil. euro, va gestiona contul băuturii energizante XL Energy Drink, importată şi distribuită în România de Group Queen Monaco. Group Queen Monaco este o companie de distribuţie cu afaceri de 41,5 mil. lei anul trecut, în uşoară creştere faţă de 2008, de la 41,2 mil. lei (9,6 mil. euro), care a reuşit să îşi majoreze şi profitul de la circa 32.000 de lei (7.500 de euro) la 148.000 de lei (34.600 de euro).

Saatchi&Saatchi X dezvoltă o promoţie integrată radio şi in-store, cu accent pe componenta online. La promoţia desfăşurată in-store, la două XL Energy Drinks cumpărate consumatorii au primit un scratch card prin care aveau şansa să câştige o excursie la Ibiza, împreună cu încă doi prieteni.

XL Energy Drink, produsă de compania poloneză cu acelaşi nume, şi este vândută în peste 100 de milioane de doze în fiecare an. Pe piaţa locală, printre competitorii XL Energy Drink se numără Red Bull, Power Horse (Dacardi Impex) şi Burn (Coca Cola).

Printre clienţii Saatchi & Saatchi X, care a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 4,5 mil. lei, în scădere cu 1 milion de lei faţă de anul anterior, se numără brand-uri precum Head & Shoulders, Olay, Raiffeisen Bank, Orange, Metro Cash & Carry, Toyota, Lexus, AFI Palace Cotroceni, Enel, Puma. Agenţia de BTL şi shopper marketing a obţinut un profit de circa 500.000 de lei, dublu faţă de 2008.