Băncile vor fi obligate să dea clientului explicaţii scrise privind noţiunile din contract

Autor: Mediafax 11.11.2010

Comisia de buget-finanţe din Camera Deputaţilor a adoptat joi un amendament la OUG 50/2010, prin care clientului i se dă dreptul ca în faza precontractuală să ceară explicaţii în scris băncii privind orice noţiune din contract pe care nu o înţelege, iar banca este obligată să îi răspundă, scrie Mediafax Business.

Amendamentul adoptat are în vedere articolele 33 şi 34 din OUG 50/2010, care prevăd obligaţiile băncilor de a fi explicite şi transparente în ceea ce priveşte informaţiile pe care le pun la dispoziţia consumatorilor, mai ales în faza precontractuală, până la mometul în care consumatorul semnează contractul.

"S-a adoptat un amendament prin care consumatorului i se dă dreptul de a cere explicaţii în scris băncii în legătură cu orice noţiune din conţinutul contractului pe care el nu o înţelege şi creează obligaţia băncilor de a pune la dispoziţia consumatorului, în scris, aceste explicaţii pe care, dacă şi le însuşeşte consumatorul, acest document devine parte în contractul de credit şi pe baza acestor redefiniri, explicitări, judecarea derulării contractului se va face mai corect", a declarat preşedintele Comisiei de buget-finanţe a Camerei Deputaţilor, Viorel Ştefan.