Apple începe să vândă publicitate pe iPhone şi iPod şi în Europa
Compania americană Apple va anunţa în cursul acestei săptămâni
numele primilor clienţi din Europa ai serviciului propriu de
publicitate mobilă iAds, scrie Financial Times.
Apple a amânat deja de două ori lansarea, după ce entuziasmul cu
care fusese primit iniţial serviciul s-a redus din cauza tarifelor
mari, procesului dificil de producţie a "machetelor" publicitare şi
a retragerii unor clienţi. Pentru a putea anunţa o listă de clienţi
importanţi pentru lansarea serviciului european, Apple a acceptat
să discute şi campanii de publicitate cu o valoare mai mică de 1
mil. $, sub limita minimă anunţată iniţial. Mesajele publicitare
vor fi afişate pe iPhone şi unele modele de iPod-uri. Apple ar
putea obţine, în SUA, venituri de 105 mil. $ din publicitate în
acest an, faţă de cele 400 mil. $ ale Google, potrivit estimărilor
companiei de analiză IDC.