Chiria mare a mutat cafeneaua Pascucci din Dorobanţi cu 50 de metri mai departe

Autor: Cristina Stoian 16.11.2010

Cafeneaua Pascucci, deschisă în urmă cu doi ani în zona Dorobanţi de către compania Velvet Cafe, master-francizorul brandului italian, va fi mutată la aproximativ 50 de metri faţă de vechea adresă din Calea Dorobanţilor, printre motivele mutării numărându-se chiria mare plătită pentru vechiul spaţiu.

"Am căutat un spaţiu mai ieftin, pentru că timp de doi ani am dat o chirie prea mare pentru această cafenea", s-a limitat a spune Adrian Grama, shop-manager al cafenelei Pascucci.
El nu a dat detalii despre valoarea chiriei plătite pentru spaţiul de 250 de metri pătraţi. Chiria practicată în zonă în a doua jumătate a lui 2008 depăşea nivelul de 100 de euro/mp, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară MORE Real Estate Services, iar în prezent proprietarii spaţiilor comerciale cer pe metru pătrat aproximativ 55 de euro.

Asta înseamnă că pentru cafeneaua Pascucci, cunoscută ca fiind frecventată de oameni de afaceri, expaţi sau vedete autohtone, compania plătea lunar cel puţin 25.000 de euro, potrivit estimărilor ZF. În prezent pe pagina web a cafenelei este un anunţ care informează clienţii că unitatea a fost închisă, o alta urmând să fie deschisă "în curând". Reprezentanţii cafenelei spun că până la sfârşitul acestei luni cafeneaua va fi redeschisă tot pe Calea Dorobanţilor, la aproximativ 50 de metri depărtare.

Compania Velvet Cafe, care este administrată de oamenii de afaceri Adriana Matei şi George Marcu, a investit în noiembrie 2008 în deschiderea primei cafenele Pascucci din România circa 600.000 de euro, potrivit informaţiilor de la acea vreme, buget aproape dublu faţă de cel alocat în general pentru inaugurarea unei cafenele.

Odată adus la nivel local, brandului italian i s-a făcut un plan de extindere care viza cel puţin 12 unităţi până în 2011, reţea care ar fi trebuit să includă spaţii stradale şi în interiorul centrelor comerciale. La începutul anului trecut, compania a avut o tentativă de expansiune, deschizând în Militari Shopping Center o a doua cafenea, proiect care a eşuat câteva luni mai târziu. Nici proiectele din Arad şi Constanţa, anunţate în 2008, nu s-au concretizat. Velvet Cafe a avut o cifră de afaceri de aproape jumătate de milion de euro în 2009.