Dacia trece la Euro 5 şi schimbă gama: motorul pe benzină de 1,4i 75 CP a dispărut

Autor: Bogdan Alecu 17.11.2010

Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piaţa locală, a actualizat la mijlocul acestei luni întreaga gamă de motorizări disponibile pentru modelele sale în România, astfel acum toate dispun de propulsoare care respectă normele de poluare Euro 5, pentru care nu se va plăti taxa de poluare până la finele anului.

Principala noutate a schimbării gamei o constituie "dispariţia" motorului pe benzină de 1,4 litri de 75 CP, cu opt supape, care nu a mai fost "actualizat" la normele Euro 5 ci a predat complet ştafeta celui de 1,2 litri 75 CP cu 16 supape. În acelaşi timp, puterea celui de 1,6 litri MPI cu opt supape a fost micşorată de la 90 la 85 CP pentru a respecta normele Euro 5. Pe de altă parte, în cazul motoarelor diesel de 1,5 litri dCi, puterea acestora a crescut de la 70 la 75 CP, respectiv de la 85 la 90 CP. Potrivit oficialilor Dacia, motorizarea de 1,2 litri 16v a devenit acum cea mai bine vândută, înlocuind astfel cea de 1,4 litri.

Cel mai ieftin model Logan 1,2i 75 CP porneşte de la 6.250 de euro cu TVA inclus, iar cel mai scump, în versiunea de top Prestige şi motorizarea diesel de 1,5 litri dCi 90 CP ajunge la 11.350 de euro preţ de listă.