Western Union aduce transferul rapid de fonduri şi în ATM, la Banca Transilvania

Autor: Liviu Chiru 25.11.2010

Serviciile de transfer rapid de fonduri oferite de Western Union vor putea fi accesate şi de la cele 800 de bancomate ale Băncii Transilvania, a patra bancă locală după active.

Practic, clienţii băncii care au un card vor putea să trimită de la ATM bani către oricare din unităţile Wetern Union, de unde destinatarul îi va ridica în numerar. În mod similar, banii trimişi din oricare din sediile Western Union vor putea să intre în contul clienţilor BT, putând ulterior să fie retraşi de la bancomate.

Aceasta este prima dată când Western Union implementează serviciul de transfer rapid de fon-duri prin ATM la nivel mondial.

"Avem această iniţiativă de a extinde utilizarea canalelor electronice, este ceea ce ne cer şi partenerii noştri. Acum canalele electronice aduc doar 2% din venitul global al Western Union, aşa că avem mult loc de creştere. Lansarea serviciilor prin intermediul ATM se înscrie în cadrul acestei iniţiative", a spus pentru ZF Declan Daly, vicepreşedinte pentru Europa Centrală în cadrul Western Union.

Pentru a utiliza aceste servicii, clienţii trebuie să deţină un card netranzacţional Western Union Gold, care înseamnă că datele lor sunt stocate în sistemul informatic al companiei şi pot fi accesate direct. Deţinerea cardului este gratuită.

"Acest parteneriat trebuie susţinut şi prin politica de preţ, astfel că banca nu percepe comision la retragerea de numerar şi nici la trimiterea de bani. Singurul comision plătit este cel al Wetern Union (care este suportat de expeditor - n. red.)", a spus Leontin Toderici, director executiv responsabil cu operaţiunile la Banca Transilvania.

Pe lângă transferul clasic, care presupune depunerea de numerar la un punct de distribuţie, urmând ca beneficiarul să încaseze numerar la celălalt capăt al tranzacţiei, Western Union a mai dezvoltat, inclusiv pe piaţa locală, servicii de transfer prin internet-banking. Toderici spune că şi BT va oferi acest serviciu în prima parte a anului viitor. Acesta permite destinatarului să ordone băncii să trimită banii direct din cont, iar beneficiarul îi ridică în numerar de la orice punct Western Union. Pe unele pieţe străine compania oferă şi servicii de transfer de bani de pe telefonul mobil sau carduri preplătite.

Daly spune că România este una dintre pieţele de interes pentru Western Union, care are 4.300 de puncte de distribuţie pe plan local, prin parteneriatele cu mai multe bănci, dar şi cu companii independente.

"Ne uităm constant la oportunităţile de a ne lărgi reţeaua de distribuţie. De asemenea, ne interesează la nivel global serviciile de plăţi şi există oportunităţi şi în România", spune Daly.