Volumul tranzacţiilor cu hoteluri, în scădere cu 60%
Doar câteva hoteluri scoase la vânzare pe piaţa românească şi-au
găsit cumpărătorii până acum, valoarea totală a tranzacţiilor cu
hoteluri ridicându-se la 15,2 milioane de euro, în scădere cu 60%
faţă de situaţia de anul trecut şi de peste trei ori mai mică faţă
de nivelul din 2007, potrivit datelor de la compania de consultanţă
hotelieră Trend Hospitality.
"Având în vedere că preţurile hotelurilor au scăzut mult pe fondul
crizei financiare, nu se aştepta nimeni la o scădere a volumului
tranzacţiilor", a declarat Lucian Marinescu, senior associate al
companiei Trend Hospitality.
Zeci de hoteluri sunt scoase la vânzare pe piaţa românească încă
din anul 2009, însă foarte puţine proprietăţi şi-au găsit
cumpărătorii. Printre acestea se numără hotelul Faleza Galaţi, care
a fost cumpărat de firma Vega Company cu 2,6 milioane de euro. De
asemenea, hotelul Roman din Băile Herculane a fost vândut cu 2,4
milioane de euro către firma Casitor Aerotrans. Tot anul acesta
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a scos la vânzare
3,4% din acţiunile Ana Hotels, care au fost cumpărate de omul de
afaceri George Copos pentru 1,4 milioane de euro.
Şi Josef Goschy, proprietarul grupului hotelier Unita Turism, a
scos la vânzare anul trecut 651 de camere în hoteluri din Suceava,
Târgu-Mureş, Cluj-Napoca şi de pe litoral, proprietăţi care
reprezintă aproape 20% din capacitatea de cazare deţinută de grupul
Unita Turism. Omul de afaceri a reuşit să vândă anul trecut doar un
hotel de două stele, Transilvania din Târgu-Mureş, cu 78 de camere,
pentru celelalte proprietăţi negăsind încă clienţi.