Volumul tranzacţiilor cu hoteluri, în scădere cu 60%

Autor: Mirabela Tiron 29.11.2010

Doar câteva hoteluri scoase la vânzare pe piaţa românească şi-au găsit cumpărătorii până acum, valoarea totală a tranzacţiilor cu hoteluri ridicându-se la 15,2 milioane de euro, în scădere cu 60% faţă de situaţia de anul trecut şi de peste trei ori mai mică faţă de nivelul din 2007, potrivit datelor de la compania de consultanţă hotelieră Trend Hospitality.

"Având în vedere că preţurile hotelurilor au scăzut mult pe fondul crizei financiare, nu se aştepta nimeni la o scădere a volumului tranzacţiilor", a declarat Lucian Marinescu, senior associate al companiei Trend Hospitality.

Zeci de hoteluri sunt scoase la vânzare pe piaţa românească încă din anul 2009, însă foarte puţine proprietăţi şi-au găsit cumpărătorii. Printre acestea se numără hotelul Faleza Galaţi, care a fost cumpărat de firma Vega Company cu 2,6 milioane de euro. De asemenea, hotelul Roman din Băile Herculane a fost vândut cu 2,4 milioane de euro către firma Casitor Aerotrans. Tot anul acesta Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a scos la vânzare 3,4% din acţiunile Ana Hotels, care au fost cumpărate de omul de afaceri George Copos pentru 1,4 milioane de euro.
Şi Josef Goschy, proprietarul grupului hotelier Unita Turism, a scos la vânzare anul trecut 651 de camere în hoteluri din Suceava, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca şi de pe litoral, proprietăţi care reprezintă aproape 20% din capacitatea de cazare deţinută de grupul Unita Turism. Omul de afaceri a reuşit să vândă anul trecut doar un hotel de două stele, Transilvania din Târgu-Mureş, cu 78 de camere, pentru celelalte proprietăţi negăsind încă clienţi.