Producţia Dacia începe să scadă pe fondul finalizării „Rabla“

Autor: Bogdan Alecu 29.11.2010

Automobile Dacia, cel mai mare constructor de pe piaţa locală, a înregistrat în luna octombrie cea de-a treia scădere consecutivă a producţiei din ultimii doi ani, de 1,5% potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în timp ce în septembrie declinul a fost de 1,4%, iar în iulie de 1,3%.

Potrivit oficialilor Dacia declinul de sub 2% reprezintă o variaţie normală a producţiei, în funcţie de zilele lucrătoare, acesta reprezentând ca volum sub 1.000 de maşini, adică jumătate din producţia dintr-o singură zi. Totodată, uzina de la Mioveni a înregistrat anul acesta o creştere constantă a producţiei, până în luna iunie, înregistrând un avans cuprins între 1% în aprilie şi 174% în ianuarie.

În luna octombrie, pentru a reduce timpul de aşteptare, cadenţa de producţie a lui Duster a urcat la 540 de maşini pe zi, adică aproape de nivelul de 13.000 de maşini pe lună, în timp ce producţia lui Sandero a scăzut, potrivit datelor furnizate de Automobile Dacia. Modelul de clasă mică al constructorului autohton a înregistrat o reducere a producţiei, la 320 de maşini pe zi, adică aproape jumătate din cea a lui Duster, echivalentul a 7.600 de unităţi pe lună.

Scăderea producţiei vine în contextul în care cadenţa lunară a lui Sandero, care până în vara acestui an era modelul cu cea mai mare producţie şi cele mai mari exporturi, a înregistrat un declin de peste 40% faţă de perioada similară a anului trecut începând cu luna iulie.

"Avem o piaţă foarte bună pentru Duster, care acum deţine aproximativ 40% din totalul vânzărilor noastre, la egalitate cu Sandero. Până la finele acestui an ne aşteptăm ca SUV-ul să depăşească modelul de clasă mică, în condiţiile în care programele de casare şi cel prin care se acordă o subvenţie de 2.000 de euro pentru automobilele pe GPL (gaz petrolier lichefiat - n.red.) se apropie de final", a spus reprezentantul dealerului Renault Pantin Gragroup din Paris, care comercializează atât marca franceză, cât şi Dacia. În condiţiile în care pentru Duster sunt deja în derulare 80.000 de comenzi la nivel european, francezii aşteaptă în prezent şase luni pentru livrarea unui SUV asamblat la Mioveni.