Câte 20 km de noi centuri ocolitoare, la Bucureşti şi Sibiu

Autor: Andreea Neferu 01.12.2010

Prima zi a lui decembrie a venit cu o serie de inaugurări la nivelul infrastructurii rutiere din România, centura Sibiului şi tronsonul Chitila-Voluntari al centurii de nord a Capitalei fiind date în folosinţă.

Primul tronson inaugurat ieri a fost Chitila-Voluntari, cu o lungime de 20 de kilometri. Premierul Emil Boc, prezent la eveniment, a declarat că în următorii doi ani vor fi continuate lucrările la capetele de centură care fac conexiunea cu autostrăzile A1 (Piteşti-Bucureşti), respectiv A2 (Bucureşti-Constanţa). Aceste lucrări s-ar putea realiza prin intermediul unui parteneriat public-privat, a mai spus Boc. "Nu sunt mulţumit că centura nu este finalizată, putea fi realizată cu 10 ani în urmă, dar lucrările la capetele de centură vor continua în 2011 şi 2012, fiind prioritare", a declarat Boc, citat de Mediafax.

Tot ieri a fost inagurată şi centura ocolitoare a municipiului Sibiu, cu o lungime de 20,8 kilometri, dintre care 17,2 sunt în regim de autostradă. A fost dată în folosinţă după mai bine de 7 ani de la începerea lucrărilor, iar investiţia totală în acest proiect s-a ridicat la 100 de milioane de euro.

"Sibienii au scăpat acum de coşmarul traficului greu prin oraş", a declarat premierul Emil Boc, citat de Mediafax. Prezent la evenimentul de inagurare, el a testat drumul la volanul unui autoturism Dacia Duster. Centura ocolitoare a municipiului Sibiu face parte din Coridorul IV paneuropean, despre care reprezentanţii Ministerului Transportului au declarat recent că reprezintă o prioritate pentru 2011. De altfel, costul aferent construcţiei autostrăzilor din acest proiect, care totalizează o lungime de 856 kilometri, se ridică la circa 8,6 mld. euro. Săptămâna aceasta urmau să fie lansate patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru coridorul IV, şi anume pentru tronsoanele Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu.

De 1 decembrie a fost reluată şi circulaţia pe toate cele patru benzi ale pasajului din Calea Şagului din Timişoara, care se află pe Drumul European 70, asigurând legătura între România şi Serbia. Lucrările au durat doi ani, perioadă în care circulaţia s-a realizat pe două benzi. Investiţia totală s-a ridicat la zece milioane de lei.