Noaptea lansării iPhone 4 pe bulevardul Magheru: Cosmote anunţă reduceri de 15%, Vodafone - accesorii gratuite

Autor: Adrian Seceleanu 14.12.2010

Apple iPhone 4, unul dintre cele mai bine vândute smartphone-uri din lume, va fi introdus oficial în oferta subsidiarelor locale ale companiilor Vodafone şi Cosmote prin evenimente care vor avea loc în seara de 16 decembrie la magazine ale celor doi operatori din centrul Bucureştiului.

Evenimentul organizat de Cosmote, numărul trei pe telefonie mobilă, pentru lansarea iPhone 4 va avea loc la magazinul Cosmote din bulevardul Magheru, începând cu ora 22,00. Magazinul va fi deschis până la ora 1,00 iar pentru a atrage clienţi în seara lansării, Cosmote a anunţat că va oferi reduceri de 15% pentru toate produsele din magazin.

Şi Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de comunicaţii mobile, va lansa iPhone 4 într-un magazin de pe Bulevardul Magheru, evenimentul urmând să înceapă la miezul nopţii. Compania va oferi un accesoriu gratuit pentru toţi clienţii care vor achiziţiona un iPhone 4, a anunţat Vodafone pe contul său de Twitter.

Operatorii din call-centerul Cosmote au început astăzi să sune persoanele care s-au înscris pe site-ul companiei pentru a primi mai multe informaţii despre oferta comercială, anunţându-i pe utilizatori de reducerea de 15% şi de faptul că abonamentul cel mai scump pentru iPhone ar putea ajunge la 68 de euro.

Potrivit datelor existente pe piaţă, şi a informaţiilor furnizate de operatorii din call-center, Cosmote ar putea oferi deblocat iPhone 4 - astfel că terminalul va putea fi utilizat şi cu cartele de la Orange, Vodafone sau RCS&RDS fără a interveni în softul gadgetului. Oferirea iPhone 4 fără ca telefonul să fie blocat în reţeaua Cosmote ar putea cântări în preţurile solicitate de operator pentru gadget.

Lansarea iPhone 4 este utimul mare război din acest an între echipele comerciale, de marketing şi comunicare ale Vodafone şi Cosmote, numerele doi şi trei pe piaţa locală de telefonie mobilă.

Detaliile aflate în prim plan sunt tariful abonamentelor, volumul de trafic de date inclus şi nivelul subvenţiilor care vor aplicate la vânzarea smartphone-ului iPhone 4. Tensiunea a început să crească săptămâna trecută, atunci când operatorii au anunţat că vor pune în vânzare gadgetul pe 17 decembrie.

Întrebarea este cine va face cea mai agresivă ofertă, cum vor arăta pachetele, respectiv ce trafic inclus pe internet va oferi fiecare operator, câte minute, câte sms-uri. "Avem mai multe variante de preţ, totul se discută", spune reprezentantul uneia dintre companii. "Va fi o chestiune de ore. Ideea este cine va anunţa primul. Sunt pregătite mai multe variante de oferte", descrie tensiunea o persoană de la operatorul rival.

Atenţia neobişnuită acordată includerii unui nou mobil în oferta celor 2 operatori are două cauze principale. Atât consumatorii cât şi utilizatorii business au arătat până acum un interes uriaş pentru smartphone-ul Apple. Din 2008 până acum iPhone a fost oficial disponibil doar la Orange, iar datele din piaţă arată unii clienţi au migrat la Orange doar pentru iPhone. O analiză a companiei Nielsen arata că utilizatorii iPhone consumă în medie de trei ori mai mult internet mobil decât un utilizator obişnuit. Internetul mobil, unul dintre cele mai profitabile servicii din telefonia mobilă, poate dubla veniturile operatorului de la un client. Spre exemplu, la Vodafone, cel mai ieftin abonament de voce costă 3,7 euro iar cel mai ieftin abonament de net pe mobil 4,2 euro pe lună.

La Orange iPhone are opreţuri între 249 şi 575 de euro, în funcţie de abonament.