Real: Nu cedăm divizia din România

Autor: Ioana Mihai 15.12.2010

Reţeaua de hipermarketuri Real, parte a grupului german de comerţ Metro AG, declară că nu plănuieşte să-şi cedeze operaţiunile de pe piaţa românească.

"Nu există niciun plan privind cedarea diviziei de vânzări Real România", declară Joel Saveuse membru al board-ului Metro AG. El adaugă: "Metro Group are încredere în dezvoltarea liniei sale de vânzări pe o piaţă promiţătoare şi cu potenţial. Vom continua să ne întărim poziţia pe sectorul românesc de hipermarket". Lanţul de hipermarketuri Real, cu 25 de magazine în România, a avut o cifră de afaceri de 760 de milioane de euro şi pierderi de 57 de milioane de euro în 2009.

Directorul general al reţelei de hipermarketuri Real România, Michel Lamoot, spune că are în vedere "toate oportunităţile oferite pe piaţă fie printr-o expansiune susţinută, fie prin achiziţii" şi ca "orice comentarii legate de o eventuală preluare a real,- România de către un competitor sunt simple speculaţii pe piaţă şi trebuie tratate ca atare".

În ediţia de luni Ziarul Financiar a publicat un articol despre faptul că grupul de retail britanic Tesco, cu afaceri anuale de 73 mld. euro, este în negocieri pentru a intra în România prin achiziţia reţelei locale de hipermarketuri Real, conform unor informaţii din piaţă. Potrivit surselor, britanicii sunt în discuţii pentru semnarea unei înţelegeri în vederea preluării reţelei Real din România în termen de circa doi ani.

Real concurează cu hipermarketurile Carrefour (cu vânzări de 950 mil. euro în 2009), Kaufland (870 mil. euro în 2009), Auchan (350 mil. euro în 2009) şi Cora (329 mil. euro în 2009).