Cosmote şi Vodafone caută clienţi cu venituri mari pentru iPhone 4

Autor: Adrian Seceleanu 19.12.2010

Apple iPhone 4, unul dintre cele mai bine vândute telefoane inteligente din lume, este folosit de operatorii de telefonie mobilă Cosmote şi Vodafone ca o metodă de a păstra şi atrage clienţii cu venituri mari, arată ofertele comerciale publicate de operatori.

Atât Cosmote, cât şi Vodafone au lansat trei planuri tarifare pentru iPhone, limita de jos a tarifelor fiind stabilită la 19 euro - o sumă peste media cheltuielilor telecom de pe piaţa locală. La Cosmote venitul mediu lunar combinat pe utilizator este în medie de aproximativ cinci euro, în timp ce la Vodafone venitul mediu lunar de la un abonat este de 14,1 euro, iar de la un client prepay de 2,5 euro.

Şi subvenţiile aplicate la achiziţia iPhone 4 arată că operatorii ţintesc utilizatorii cu venituri mari, şi în special pe cei care sunt deja în reţea: la Vodafone, spre exemplu, preţul telefonului scade la 99 de euro pentru clienţii existenţi care plătesc un abonament de 59 de euro pe lună. O altă ţintă pentru Vodafone sunt utilizatorii business: o parte dintre aceşti clienţi pot cumpăra iPhone 4 la 99 de euro dacă activează o opţiune de net mobil de 16 euro pe lună. Vodafone nu are în plan să vândă iPhone 4 decât cu abonament, a declarat directorul comercial al Vodafone, Karsten Wildberger.

Cosmote, singurul care nu vinde iPhone blocat în reţea, a avut o abordare prudentă în strategia de a subvenţiona telefonul, incluzând în schimb cel mai mare trafic de date şi număr de SMS-uri, MMS-uri şi minute de apeluri în raport cu abonamentele comparabile ale concurenţei.