Perez Hilton sau cum un simplu blog de bârfe valorează 32 de milioane de dolari

Autor: Magraon Andreea 20.12.2010

perezhilton.com, site-ul lui Perez Hiton, cel care şi-a luat numele "de scenă" după moştenitoarea imperiului Hilton, este considerat unul de referinţă pentru businessul cu bloguri, relatează într-o analiză cotidianul britanic Financial Times.

Pe numele său adevărat Mario Armando Lavandeira, bloggerul şi-a lansat celebrul site cu bârfe de la Holywood în 2005, fiind evaluat în acest an la 32 mil. dolari de site-ul 24/7 Wall St. În 2004, Hilton a lucrat la tabloidul Star magazine, dar avea în acelaşi timp şi propriul blog de bârfe, pagesixsixisix.com.

Şi-a pierdut însă locul de muncă după ce a fost dat în judecată de gigantul media News Corp, deţinut de mogulul Rupert Murdoch, care l-a acuzat că a furat ideea din coloana de bârfe Page Six a cotidianului american The New York Times.

Popularitatea site-ului perezhilton.com este dată de subiectele de scandal despre celebrităţile americane.

Acest lucru a dus la apariţia unor bloguri asemănătoare operate de trei categorii: bloggeri care deţin propriile site-uri, companii mici de media care au unit mai multe site-uri cu subiecte de scandal şi companiile mari care investesc sume mari în conţinut original de ştiri, scrie FT. Acest model de business naşte însă şi o mulţime de întrebări, printre care ce elemente trebuie să exploatezi pentru a avea success? Exemplul MySpace, reţeaua socială numărul unu în urmă cu câţiva ani, care a pierdut teren în urma competitorilor precum Facebook, a demonstrat cât de repede poţi pierde în online.

Perez Hilton mai administrează trei site-uri de modă, animale de casă şi celebrităţi, o companie de muzică şi o companie de producţie. În luna octombrie, blogul financiar 24/7 Wall St. a clasat site-ul lui pe locul şapte în topul celor mai valoroase 27 de bloguri din America.

La începutul anului, Hilton a refuzat o ofertă de 20 de milioane de dolari din partea unei companii canadiene pentru site-ul său. Douglas McIntyree, editor al 24/7 Wall St., estimează că Hilton obţine venituri lunare de 400.000 de dolari.

Vânzarea de publicitate pentru blogul lui Hilton este administrată de Blogads, o companie fondată în 2002 de Henry Copeland, care spune că cea mai ieftină reclamă pentru acest blog este de 4.000 de dolari pe săptămână.

"O reclamă cu videoclip poate ajunge până la 100.000 de dolari", a mai spus el. În ciuda conţinutului câteodată chiar scandalos, Hilton a atras foarte multă publicitate. Unul dintre "veterani" este canalul TV american ABC, deţinut de Disney.

Cu toate acestea, McIntyree susţine că nu toate blogurile atrag publicitate şi că foarte important este ca fondatorul site-ului să-şi păstreze interesul în afacere. "Dacă pierzi cel mai important om, atunci interesul dispare", spune el. Între anii 2003 şi 2008, Jossip.com a fost un competitor al gawker.com, fondat de fostul jurnalist de la Financial Times Nick Denton. Dar când David Hauslaib, fondatorul Jossip, nu s-a mai implicat în afacere, site-ul nu a găsit un cumpărător şi a fost închis.

"Devine o afacere din ce în ce mai căutată, şi nu sunt implicaţi numai bloggerii. Există, spre exemplu, site-ul TMZ.com, unde 15 tabloide americane postează materiale", spune McIntyree. "Perez Hilton a fost printre primii, a avut o formaţie cu care şi-a făcut un nume şi a fost destul de isteţ pentru a afla multe bârfe", a mai declarat el.

Dar pentru a intra în această afacere există costuri foarte mari. "Acum, dacă cineva ca mine ar vrea să-şi facă un blog din care să trăiască, nu se va întâmpla", spune Michael K., cunoscut blogger american.

În vârstă de 31 de ani, Michael câştigă între 60 şi 100 de mii de dolari din această afacere. Cheltuielile sale sunt 2.000 de dolari pe servere pe lună şi drepturile de auto pe fotografiile postate, care-l costă 8.000 de dolari pe lună pentru 600 de imagini. Un programator îl costă 8.000 de dolari pe an.

Hilton a devenit celebru la rândul său la Holywood şi asta a dat naştere la îndoieli cu privire la corectitudinea informaţiilor postate pe site. Dar cu toate acestea, Hilton va rămâne cel care a creat acest model de business bazat pe informaţiile care apar online despre celebrităţi, relatează FT.

"De obicei nu stau să-mi fac griji cu privire la ce spune lumea despre mine. Îmi place să cred despre mine că sunt un om de afaceri deştept, chiar dacă în şcoală am studiat actoria. Am instincte bune pe care mereu am ştiut să le urmez. Nu mi-e frică să cad sau să fac greşeli", spune Hilton.