Gadgetul anului 2010 pentru Wall Street Journal, iPad

Autor: Adrian Voicu 25.12.2010

iPad este considerat gadgetul anului 2010 de către editorul Wall Street Journal Walt Mossberg. Cu peste 7,5 milioane de unităţi vândute, iPad este un pas important pentru un segment nou pentru Apple, dovedindu-se a fi un succes la public.

Pe locul doi în topul WSJ se află conceptul de "reţele 4G", reţele ce promit să facă faţă noilor telefoane şi tabletelor al căror trafic de date par să fi stors actualele reţele. 4G au început să apară pe piaţa americană, reţelele având viteze aproape duble faţă de reţelele 3G.

iPhone 4 şi Samsung Galaxy S, pe picior de egalitate, se află pe locul trei. Lansarea Samsung Galaxy S reprezintă un pas important pentru sistemul de operare Android de la Google, sistemul de operare devenind o forţă importantă pe piaţa smartphone-urilor. iPhone 4, în ciuda problemelor reclamate la antenă după lansare, este de asemenea pe locul patru fiind primul telefon care a permis video telefonia.

Walt Mossberg a făcut şi o listă a celor mai "dezastruoase" lansări, pe primul loc aflându-se Dell Streak, "un produs ciudat", prima tabletă cu sistem de operare Android, dar care s-a dovedit un eşec, având un ecran de doar 5 inci şi un sistem de operare depăşit, Android 1.6.

Google TV, un produs care îşi propune să combine internetul cu televiziunea, s-a dovedit de asemenea a fi un eşec, venind prea devreme pentru a putea fi un produs complet.

TiVo Premiere este încă un produs care combină internetul şi televiziunea, neoferind însă destul conţinut internet, având o interfaţă destul de aglomerată şi toate acestea la un preţ destul de mare.