Scăderea a fost cuvântul de ordine pe piaţa băuturilor. Producătorii de şampanie au fost cei mai loviţi: minus 30%

Autor: Ioana David 27.12.2010

Piaţa băuturilor a scăzut cu 10,6% în valoare în perioada ianuarie - octombrie 2010 faţă de intervalul similar din 2009, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă MEMRB, evoluţie care probabil că se va menţine până la finalul acestui an.

Scăderea puterii de cumpărare a fost resimţită cel mai puternic pe segmentul de şampanie unde declinul a fost de 30%. Puţine industrii din economie au mai avut o astfel de scădere anul acesta. Nici chiar piaţa auto, una dintre cele mai lovite de criză, nu a avut un declin mai mare de 20%.


Pe piaţa totală a bunurilor de larg consum, estimată la peste 22 mld. euro în 2009, scederile au fost în primele zece luni ale anului de circa 6% în valoare şi de aproape 15% în volum comparativ cu perioada similară din 2009.

Dacă piaţa şampaniei a avut cea mai mare scădere, singurul segment în creştere a fost cel al băuturilor energizante cu un plus de aproape 4% conform MEMRB.

Deşi pe plus, lupta pe segmentul energizantelor este dură, piaţa de profil fiind dominată de austriecii de la Red Bull care deţin o cotă de circa 50%, potrivit datelor din 2008. În topul celor mai vândute băuturi energizante din România intră, alături de Red Bull şi Burn, şi brandul austriac Power Horse, importat de către compania Dacardi Impex.

În 2010 scăderi semnificative au mai avut şi lichiorul (minus 22,6%), sucurile necarbonatate (minus 20,5%) sau brandy-ul (minus 20,3%).