Vânzările de vin cresc cu 60% în decembrie faţă de o lună normală, dar rămân la nivelul din perioada similară a anului 2009

Autor: Ioana David 28.12.2010

Sărbătorile de iarnă, cea mai bună perioadă din an pentru industria vinului, aduc în conturile companiilor active pe această piaţă creşteri ale vânzărilor cu 60% faţă de o lună normală, însă comparativ cu intervalul similar din 2009 volumele se păstrează.

"Vânzările de vin au înregistrat o creştere semnificativă datorită creşterii consumului. Este un lucru normal care se întâmplă în fiecare an în această perioadă, însă este un pic surprinzător că anul acesta nivelul de creştere s-a păstra", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Mufatlar.

Murfatlar înregistrează 10% din vânzările anuale în perioada sărbătorilor, adică în jur de 3,3 mil. euro dacă se ia în calcul nivelul bugetat de companie de 33,3 mil. euro pentru acest an.

"Faţă de luna decembrie 2009 vom încheia cu o creştere de aproximativ 40% la vinurile de masă (ca de exemplu Babanu- n.red.) şi circa 20% la restul brandurilor. La acestea se adaugă şi aproape 700.000 de litri vândut prin Crama Murfatlar, care nu existau anul trecut. Datorită acestor creşteri ne aşteptăm la un salt de 2-3 procente a cotei de piaţă până la sfârşit de 2010", a mai spus Daniel Negrescu.

Piaţa vinului este estimată la aproximativ 350 mil. euri, iar în ultimii doi ani scăderea anuală a fost de 10%. Principalii jucători pe această piaţă sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari, Jidvei, Halewood, Recaş.

În această industrie investesc în principal oameni de afaceri români precum familia Dobronăuţeanu (Murfatlar), Claudiu Necşulescu (Jidvei), familia Jitea şi Constantin Buşcă (Vinexport Focşani), Sebastian Ghiţă (care deţine 300 de hectare de viţă-de-vie) sau Daniel Guzu.

Există însă şi câţiva antreprenori străini, cum sunt Sergio Faleschini (Vinarte), Jean Valvis (Domeniile Sâmbureşti) sau Philip Cox (Recaş - împreună cu antreprenori locali).