Cora, cei mai agresivi pe extindere

Ziarul Financiar 03.01.2011

Reţeaua franceză Cora, care operează cele mai performante hipermarketuri de pe piaţa locală în funcţie de vânzările per unitate, a cumpărat în ultimii doi ani teren după teren în vederea extinderii reţelei până la 20 de unităţi, pe o piaţă în care principalii competitori au frânat investiţiile, pe fondul scăderii consumului.

Francezii au plătit în ultimii doi ani peste 50 de milioane de euro doar pentru terenuri, ţinând cont că au achitat 13 milioane de euro doar pentru terenul uzinei Hidromecanica din Braşov, alte 9 milioane de euro fiind plătite pentru terenul fostei fabrici Asco din Bacău.

Marii jucători găsesc în recesiune cea mai bună perioadă pentru a-şi pregăti terenul în vederea realizării unor mari investiţii, mizând pe o revenire consistentă a economiei şi a consumului pe termen scurt.

"În acest an şi anul trecut am securizat terenuri şi spaţii pentru 15 magazine noi, care vor fi inaugurate în următorii trei ani. Majoritatea magazinelor viitoare vor fi pe terenuri cumpărate, dar vom avea şi spaţii în chirie", a declarat Philippe Lejeune, directorul general al Cora România.

Compania a realizat anul trecut vânzări de 329 de milioane de euro în România, cu o reţea de trei magazine, iar în acest an au mai fost inaugurate două unităţi, în cadrul centrelor comerciale Sun Plaza din Bucureşti şi Gold Plaza din Baia Mare.

Cel puţin trei unităţi noi vor fi inaugurate în următorul an, în cadrul centrelor comerciale Galleria Arad, City Park din Constanţa şi într-un spaţiu propriu aflat în construcţie la Drobeta-Turnu Severin, urmând ca în iarna acestui an să înceapă lucrările de construcţie la un al doilea hipermarket în Constanţa, unde compania deţine de asemenea un teren de cinci hectare. Investiţiile totale pentru deschiderea celor 15 hipermarketuri în următorii trei ani pot fi estimate la peste 300 de milioane de euro, ţinând cont că firma a început să îşi adapteze magazinele şi pentru oraşe mai mici, cu o putere mai scăzută de cumpărare, după ce a inaugurat în acest an cel mai mare hipermarket din România, magazinul din Sun Plaza.

"Bugetul de investiţii pentru anul viitor este de 50-60 de milioane de euro", a mai spus Lejeune.

Pe lista pentru noi inaugurări a francezilor se mai află şi oraşe precum Galaţi, Craiova sau Bucureşti.