H&M, zece magazine „bătute în cuie“

Ziarul Financiar 03.01.2011

Suedezii de la H&M nu au pierdut timpul pe piaţa locală şi au semnat, în ciuda crizei, contracte pentru deschiderea a zece magazine pe piaţa locală, atacând din start Bucureştiul, pentru ca mai apoi să se orienteze către cele mai mari oraşe din ţară.

Pentru extinderea în provincie H&M a ales trei dintre proiectele dezvoltate de omul de afaceri Iulian Dascălu, la Iaşi (Palas), Timişoara şi Cluj (în centrele Iulius Mall), în timp ce reprezentanţii GTC au anunţat la rândul lor că s-au înţeles cu suedezii pentru deschiderea unui magazin în Galleria Arad, iar oficialii Immofinanz spun că sunt în negocieri avansate pentru un parteneriat cu H&M în Maritimo Constanţa.

Dascălu nu a dat detalii privind suprafeţele magazinelor sau datele de inaugurare ale magazinelor H&M din proiectele pe care le controlează. Cel mai probabil însă, unităţile vor avea între 1.000 şi 1.500 de metri pătraţi şi vor fi deschise în toamna anului viitor, când este programată şi inaugurarea zonei comerciale a proiectului Palas din Iaşi.

Proiecte noi anunţate în ţară vin după alte patru magazine comunicate oficial în Bucureşti, în AFI Palace Cotroceni, Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall (foto jos) şi Plaza România, şi alte două unităţi neconfirmate deocamdată de reprezentanţii H&M - în centrele comerciale Unirea din Bucureşti şi Braşov.

În cazul în care toate aceste magazine vor fi deschise în decurs de un an, H&M va avea în România un număr similar de magazine ca în Ungaria.

România este însă o piaţă mai mare, cu condiţii bune pentru chiriaşi în această perioadă, astfel că cel mai probabil numărul de magazine H&M din România va fi chiar mai mare în decurs de doi ani. "Bătălia" europeană de pe piaţa retailului de îmbrăcăminte, purtată la vârf de către H&M, Inditex şi C&A, va avea începând de anul viitor şi un "meci local". Cei trei retaileri au avut anul trecut vânzări cumulate de peste 28 mld. euro, mai mari decât întreaga piaţă de retail din România.