Cum se depune declaraţia unică 112. Mic ghid pentru plătitorii de taxe

Ziarul Financiar 04.01.2011

De la 1 ianuarie, firmele şi persoanele fizice care au angajaţi nu mai trebuie să stea în fiecare lună la cinci cozi pentru a-şi declara contribuţiile la bugetul de stat. De anul acesta, ele au la dispoziţie declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.

Toate aceste categorii de contribuabili trebuie să completeze declaraţia 112 şi să o depună lunar la Fisc până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează obligaţiile.

Prima declaraţie unică - pentru obliga-ţiile aferente lunii ianuarie - va fi depusă până la 25 februarie inclusiv. Pentru început, până la 1 iulie 2011, formularul de plată poate fi completat pe suport de hârtie.

După această dată, însă, contribuabilii trebuie să aibă drept de semnătură electronică pentru a putea depune declaraţia. Un asemenea certificat digital valabil un an costă aproximativ 38 de euro, cu tot cu TVA, potrivit anunţurilor firmelor.

Informaţii detaliate privind furnizorii de servicii de certificare se găsesc pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Citiţi mai mult despre cum se depune declaraţia unică 112 pe www.gandul.info