În spatele reîntoarcerii lui Ronaldinho în Brazilia stă o adevărată inginerie financiară

Autor: Traian Terzianm 17.01.2011

În spatele repatrierii starului brazilian Ronaldinho, recent transferat de Flamengo, stă o un adevărat mecanism financiar, scrie site-ul FutebolFinance.com.

Din punct de vedere financiar este greu pentru marile cluburi europene să achiziţioneze jucători de nivelul lui Ronaldinho. Cu atât mai greu este pentru cluburile din Brazilia. Însă rezultatul unei combinaţii eficiente între investiţiile mai multor companii şi un marketing excelent au reuşit să îl aducă "acasă" pe starul brazilian. AC Milan a anunţat că doreşte aproximativ 8 mil. euro (10,6 mil. dolari) ca să incheie contractul cu Ronaldihno dar este posibil să renunţe la contract pentru a evita plata salariului acestuia (6,5 mil. euro pe an).

Cine şi cum plăteşte salariul lui Ronaldinho?

· Ronaldinho va avea un salariu de 5 milioane de euro pe an (6,69 mil. dolari).

· Salariul este suportat în proporţie de 80% de Traffic Sports - 4 mil. euro (Traffic Sports este agentia de management a evenimentelor sportive internaţionale din USA, partener al clubului Flamengo în achiziţionarea lui Ronaldinho) şi 20% (1 mil. euro) de clubul sportiv brazilian Flamengo.

· În 2010 Flamengo a generat aproximativ 12,5 mil. euro (16,7 mil. dolari) din sponsorizări.

· În 2011, odată cu revenirea lui Ronaldinho, clubul se aşteaptă ca renegocierile de contracte de sponsorizare sa ajungă în total la 25 mil. euro.

· În contract a fost menţionat faptul că toate beneficiille publicitare de peste 12,5 mil. euro trebuie negociate cu sponsorii şi vor fi distribuite jucătorilor, clubului şi agenţiei Traffic Sports.

· Fotbalistul va primi 50%, agenţia Traffic Sports 40% şi clubul Flamengo 10%.

Dacă în 2011 Flamengo îşi va dubla totalul sponsorizărilor primite, de la 12,5, la 25 milioane de euro (de la 16,7 la 33,4 mil. dolari), toate părţile ar fi mulţumite şi astfel ar exista următorul scenariu:

· Ronaldinho va avea în cel mai rău caz un salariu de 5 mil. euro şi în cel mai bun caz unul de 11,25 mil. euro.

· Traffic Sports va investi 4 mil. euro în salariu şi jucătorul va primi în cel mai bun caz 40% din cei 12,5 mil. euro din publicitate, iar în cel mai rău caz jucătorul nu va mai primi nimic din publicitate. În această situaţie agenţia are cel mai mare risc.

· Flamengo va obţine în cel mai bun caz o creştere cu 10% a câştigurilor din publicitate, dar la cheltuieli intră cei 1,25 mil. euro care îi va plăti pentru partea sa din salariul lui Ronaldinho. În cel mai rău caz va trebui să îşi menţină câştigurile la acelaşi nivel, dar cu prezenţa lui Ronaldinho în echipă îşi va majora cu siguranţă câştigurile provenite din vânzarea biletelor.