Cum vrea Qatar Airways să ajungă la curse zilnice: Pasagerii vor putea să vadă filme şi să trimită SMS-uri

Autor: Mirabela Tiron 17.01.2011

Akbar Al Baker, CEO-ul companiei aeriene Qatar Airways, cu afaceri de 6 miliarde de dolari pe anul financiar 2009/2010, care a intrat pe piaţa românească cu patru curse săptămânale pe Bucureşti-Doha, susţine că obiectivul companiei este ca în următoarele patru-şase luni să ajungă la zboruri zilnice pe această rută.

"Mizăm atât pe clienţii care călătoresc în scop de afaceri, cât şi pe cei care merg în vacanţe. Având în vedere că aeronava care pleacă din Bucureşti va trece prin Budapesta înainte de-a ajunge la destinaţia finală Doha, probabil că jumătate din pasageri vor fi români, iar jumătate unguri", a declarat Akbar Al Baker, cel mai puternic executiv care a venit în România la începutul acestui an.

El se află din 1997 la conducerea Qatar Airways, ce a transportat 14 milioane de pasageri pe cele 95 de rute din Europa, Africa, America de Sud, Asia şi Orientul Mijlociu.

Anul trecut destinaţiile din Orientul Mijlociu au atras atenţia unor investitori români. Spre exemplu, Liviu Dan Drăgan, directorul general şi acţionarul minoritar al producătorului local de soft TotalSoft, cu afaceri estimate la 22 milioane de euro anul trecut, a deschis un birou în Qatar. Şi omul de afaceri Ovidiu Tender, care controlează grupul Tender, plănuia să îşi extindă afacerile în Dubai, luând în considerare potenţialul zonei.

"Noile rute către Bucureşti şi Budapesta vor reprezenta câte o poartă deschisă spre noi pieţe şi vor consolida poziţia capitalei Doha ca un important centru de legătură între Orient şi Occident", a spus Al Baker.

Tudor Jidav, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, care administrează cele două aeroporturi din Capitală, a declarat că zborurile introduce de Qatar Airways spre Doha vor permite regiunii noastre să îşi consolideze legăturile economice şi turistice cu Orientul Mijlociu şi chiar mai departe, cu regiunea Asia Pacific.

De pe aeroportul din Otopeni mai operează zboruri spre destinaţii din Orientul Mijlociu compania aeriană Tarom, care are curse spre spre Damasc şi Dubai.

Capacitatea de zbor alocată de către Qatar Airways pentru piaţa românească este de 144 de locuri pe cursă, aeronava care va opera din Bucureşti fiind un Airbus A320. Altfel spus, dacă ar opera la capacitate maximă, compania aeriană ar putea transporta lunar 2.304 pasageri dinspre Bucureşti şi Budapesta către Doha. Preţul unui bilet dus-întors pe Bucureşti-Doha costă 539 de euro.

"La bordul avioanelor pasagerii nu primesc doar un pahar cu apă, ci dispun de servicii ca acelea dintr-un hotel de cinci stele. Pasagerii pot trimite sms-uri din avion şi pot vedea filme", a spus Al Baker, fără a preciza ce venituri şi ce număr de pasageri aşteaptă în România, unde a deschis un birou în care lucrează 15 angajaţi.

Serviciile video şi audio sunt oferite în special de companiile aeriene care operează curse de lungă durată, transatlantice.

"De cinci ani emirul Qatarului insistă să introducem zboruri spre Bucureşti, însă numărul de aeronave pe care îl aveam nu ne permitea extinderea pe această piaţă", a declarat Al Baker, care conduce în prezent mai multe divizii ale companiei aeriene naţionale din Qatar, respectiv Aeroportul Naţional din Doha, Qatar Airways Holidays, Qatar Aviation Services, Qatar Distribution Company şi Qatar Aircraft Catering Company, Qatar Duty Free Company.

Anul acesta compania aeriană Qatar Airways va mai lansa zboruri şi în Bruxelles, Stuttgart şi Aleppo (Siria), pe piaţa europeană ajungând la 21 de destinaţii.