UniCredit reia extinderea reţelei pe măsură ce îşi revine economia

Autor: Razvan Voican 19.01.2011

UniCredit vrea să câştige cotă de piaţă pe retail în România şi pentru aceasta se va concentra pe deschiderea de unităţi, dar va dezvolta şi o distribuţie prin canale alternative, afirmă Gianni Papa, şeful operaţiunilor grupului italian în Europa Centrală şi de Est.

"Aşa cum am anunţat deja, avem în plan deschiderea a 300 de unităţi în următorii cinci ani. Extinderea reţelei va fi însă corelată cu evoluţia economiei pentru că nu vrem creştere doar de dragul creşterii. România este o piaţă interesantă pentru noi, dar se confruntă cu unele probleme economice care trebuie rezolvate", precizează Papa. El spune că strategia de bază rămâne creşterea organică, pe seama capabilităţilor existente la nivelul grupului.

"În general achiziţia nu mai este o opţiune aşa cum era înainte de criză şi am şi dovedit deja că avem capacitatea de a extinde o reţea în mod organic", a mai spus Papa.

UniCredit Ţiriac Bank ar putea deschide anul acesta circa 50 de unităţi, ajungând astfel la aproximativ 300.

În paralel cu extinderea reţelei italienii vizează însă şi măsuri de eficientizare. Raportul cost/venit este de 50% pentru subsidiara din România, uşor mai mic decât cele înregistrate în Polonia sau Ungaria, dar mai mare decât în Turcia sau Rusia.

Italienii se aşteaptă ca 2011 să fie anul revenirii "moderate" în regiune, mizând ca inclusiv ţările din sud-estul Europei şi România să urmeze gradual o traiectorie spre reluarea creşterii.

La nivelul industriei bancare din regiune, UniCredit anticipează menţinerea costului riscului la un nivel ridicat, creştere mai lentă a creditării decât înainte de criză, dar peste viteza de pe pieţele mature.

În paralel, profitabilitatea va fi de asemenea inferioară perioadei de dinainte de criză, dar peste pieţele mature.

Italienii includ România în categoria pieţelor cu o atractivitate ridicată şi volatilitate scăzută a profitabilităţii pe termen lung, alături de Turcia şi Rusia.

Totuşi, dimensiunile mai mici ale pieţei româneşti fac ca şi atractivitatea să nu fie la nivelul celorlalte două pieţe. Grupul mizează însă pe oportunităţile din sectorul de retail, motiv pentru care este dispus să investească în extinderea prezenţei teritoriale.