UPC rămâne numărul unu pe piaţa TV din Ungaria

Autor: Adrian Seceleanu 19.01.2011

Compania americană UPC continuă să fie liderul pieţei de servicii TV din Ungaria, cu o cotă de aproape 30% din piaţă, înaintea românilor de la RCS&RDS şi a nemţilor de la Deutsche Telekom, scrie publicaţia britanică Broadband TV News, citând un raport al autorităţii de reglementare în media şi comunicaţii din ţara vecină (NMHH).

La finele lunii noiembrie, pe baza datelor consolidate de la majoritatea jucătorilor de pe piaţă, UPC avea 29,4% din numărul total de abonaţi TV de pe piaţă - indiferent de tehnologia utilizată, compania fiind urmată de RCS&RDS (Digi) - cu 25,9% şi Magyar Telekom (Deutsche Telekom) - 24,9%. Datele pe baza cărora sunt calculate cotele de piaţă provin de la cei mai mari 12 jucători de pe piaţa TV, care deţin 80-85% din numărul total de clienţi, potrivit NMHH. Ceilalţi nouă jucători au cote de piaţă modeste, la o mare distanţă de cele trei grupuri care îşi dispută piaţa TV din Ungaria.

Numărul total de clienţi pentru serviciile TV din Ungaria era de aproximativ trei milioane la finele lunii noiembrie.

Pe piaţa de cablu, lider este UPC - cu 33% din clienţi, urmat de Deutsche Telekom cu 23% şi RCS&RDS cu 16,4%. Numărul total de clienţi pentru serviciile de cablu TV şi IPTV era de 1,769 milioane la finele lunii noiembrie.

Românii de la RCS&RDS sunt în schimb lider de necontestat pe piaţa de televiziune prin satelit, potrivit datelor de la NMHH. Compania controlată de omul de afaceri orădean Zoltan Teszari avea 45,6% din piaţă la finele lunii noiembrie, înaintea Deutsche Telekom (28,8%) şi UPC (21,8%). La finele lunii noiembrie existau 847.815 clienţi pentru serviciile de televiziune prin satelit.

Lupta de pe piaţa TV din Ungaria are aceiaşi trei actori principali şi în România, respectiv RCS&RDS, UPC şi Romtelecom (companie controlată indirect de grupul german Deutsche Telekom).