P&G creşte bugetul de promovare pe internet şi reţele sociale

Autor: Cristina Rosca 26.01.2011

Procter&Gamble, unul dintre cei mai importanţi investitori în publicitate din România şi liderul pieţei de bunuri de larg consum nealimentare, îşi majorează în acest an bugetele de promovare pe internet şi reţele sociale (Facebook, Twitter), fără a da însă detalii legate de sumele alocate.

Compania nu oferă nici cifre privind bugetul total de promovare sau dinamica lui din 2011 faţă de 2010, dar spune că s-a adaptat tendinţelor pieţei, în condiţiile în care tot mai mulţi români utilizează atât internetul, cât şi reţelele sociale.

"Bugetul este structurat pe canale de comunicare diverse, urmărind tendinţele şi preferinţele consumatorilor, cu o creştere procentuală a alocării către noi canale media preferate de consumatori - internet, reţele sociale", spune Ramona Brad, external relations associate director al P&G România.

Potrivit unor surse din piaţă, P&G este la acest început de an şi cel mai mare investitor în publicitate pe TV, cu o dublare a numărului de inserţii publicitare în primele săptămâni din ianuarie 2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Călin Fusu, directorul general al reţelei de socializare Neogen spune că jucătorii din FMCG investesc mai puţin în publicitate online şi prin reţele sociale decât cei din alte sectoare precum bănci şi auto.

"Eu nu am prea văzut la noi multe reclame ale marilor companii pe reţelele sociale. La nivel mondial se observă însă o tendinţă în acest sens", spune Fusu.

Potrivit ultimelor date oficiale disponibile, în 2008 Procter& Gamble era cel mai mare invetitor în publicitate şi avea un buget anual de 132 de milioane de euro calculat la rate-card. În 2009 acesta aproape s-a înjumătăţit, compania fiind devansată în top de Cosmote, potrivit datelor Alfacont.

Gigantul american vinde branduri precum Ariel, Tide, Pampers, Bonux, Fairy şi Braun.

P&G este cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de larg consum nealimentare cu afaceri de circa 350 de milioane de euro şi profit de 16,5 mil. euro în 2009 (cifrele sunt cumulate pentru P&G Distribution, P&G Marketing şi P&G Materials Management), potrivit datelor Registrului Comerţului.