Arobs se uită după achiziţii în zona de aplicaţii de monitorizare auto prin GPS

Autor: Laurentiu Cotu 27.01.2011

Compania Arobs Transilvania Software, specializată în dezvoltarea de soluţii software în domeniul GPS, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 7 mil. euro, în creştere cu 15% faţă de anul precedent. Compania a încheiat exerciţiul financiar din 2009 cu vânzări totale de circa 6 mil. euro (25,4 mil. lei).

Evoluţia pozitivă a afacerilor Arobs în 2010 s-a datorat creşterii numărului de clienţi pentru soluţia de monitorizare şi localizare parc auto TrackGPS şi distribuţiei de sisteme de navigaţie GPS. Totodată, anul trecut compania şi-a extins portofoliul de clienţi externi pe zona de outsourcing.

"Terminalele mobile şi aplicaţiile software dedicate acestora vor înregistra în 2011 o creştere mult mai rapidă decât până acum. Apetitul consumatorilor pentru astfel de aplicaţii este tot mai mare, prin urmare creşte şi numărul companiilor din domeniu care dezvoltă astfel de soluţii software. Se pare că segmentul cel mai afectat de criză, cel al vânzărilor hardware, începe uşor să-şi revină", a declarat pentru ZF Transilvania Voicu Oprean, director general AROBS Transilvania Software.

Compania clujeană activează pe trei segmente de business diferite (distribuţia sistemelor de navigaţie, aplicaţii software pentru piaţa internă şi soluţii software pentru piaţa externă). Potrivit reprezentanţilor Arobs, numărul clienţilor care achiziţionează soluţiile software TrackGPS (monitorizarea flotei auto prin GPS) şi OptimallSFA (automatizarea vânzărilor) este în continuare în creştere, intenţia companiei fiind de a continua şi în acest an dezvoltarea celor două aplicaţii.

"Suntem interesaţi de achiziţii în zona companiilor care comercializează sau dezvoltă soluţii de monitorizare flotă prin GPS. Activităţile noastre vor continua în direcţia soluţiilor de îmbunătăţire a traficului din România, indiferent că este vorba de sisteme de navigaţie, sisteme de monitorizare auto sau aplicaţii pe telefoane mobile bazate pe tehnologia GPS. În acest sens, vom lansa în acest an sistemul TMC (Traffic Control Management)", a spus Oprean.

În ceea ce priveşte dispozitivele de navigaţie, compania are în vedere introducerea în portofoliu a unor noi produse.

Pentru aplicaţia software TrackGPS, compania are în portofoliu peste 600 de clienţi din domeniile transport, FMCG, operatori telecom, curierat, securitate, construcţii, alimentar. Cei mai importanţi sunt RCS&RDS, Soceram, Elit, Rosal Ecologic, Farmec, AG Med Traiding, Betty Ice, Optimedia, Deme Macarale, Transilvania Post, Top C&S, Altex. În ceea ce priveşte distribuţia de sisteme de navigaţie, vânzările se realizează prin intermediul segmentului de retail electronice şi electrocasnice (Altex, Domo, Flanco, Media Galaxy, TehnoMarket), hipermarketuri (Auchan, Carrefour, Cora), dealeri GSM (Euro GSM, Germanos, Orange), dar şi magazine online (Cel.ro, E-mag, PC Garage, PC Fun). Pe plan extern, Arobs colaborează cu clienţi din Germania, Finlanda, Elveţia, Belgia, Anglia, Israel, SUA.

Numărul de angajaţi ai companiei a ajuns în prezent la 215 persoane, mai mult cu 48 de oameni faţă de 2009. Până în vara acestui an, conducerea Arobs estimează o creştere cu aproximativ 15% a echipei de development.

Compania Arobs Transilvania Software a fost înfiinţată în anul 1998, având ca principal obiect de activitate dezvoltarea aplicaţiilor software