Cotroceni Park în primul an: 450.00 euro/zi

Autor: Cristi Moga 01.02.2011

Mallul Cotroceni Park din Bucureşti, controlat de miliardarul israelian Lev Leviev, a atras în 2010, primul an integral de funcţionare, cumpărători care au cheltuit zilnic circa 450.000 de euro în magazinele sale.

Per total, în mallul în care s-au investit 300 mil. euro au fost vândute anul trecut produse şi servicii de 164 mil. euro, peste 0,8% din piaţa bunurilor de larg consum la nivel naţional, estimată la circa 20 de miliarde de euro anual. În medie au vizitat mallul 50.000 de oameni în zilele din timpul săptămânii şi între 70.000 şi 80.000 sâmbăta şi duminica.

"Surprinzător pentru noi, lunile iulie şi august, când lumea este în vacanţă, au fost peste media anului 2010, iar decembrie a fost cea mai bună lună, când am ajuns la vânzări de 22 de milioane de euro după ce am reuşit să convingem chiriaşii să deschidă magazinele şi de sărbători, inclusiv pe 25 decembrie", a declarat Israel Vizel, general manager al Cotroceni Park.

Din informaţiile furnizate de companie, reiese că bugetul mediu de cheltuieli a fost de 8 euro pentru fiecare vizitator, sub media mallurilor din ţări mai dezvoltate.

Pe de altă parte, mai bine de 30 de chiriaşi au părăsit după numai un an spaţiile din Cotroceni Park, iar alţi 10-15 retaileri vor face acelaşi lucru în următoarea perioadă. "Procesul de schimbare a chiriaşilor este continuu", explică Vizel, care însă mai are de închiriat şi alte circa 30 de spaţii peste care în prezent sunt trase prelate colorate.

În luna martie însă va fi deschis în Cotroceni primul magazin din România al suedezilor de la H&M, care va completa oferta de chiriaşi care cuprinde în prezent hipermarketul Real, Zara, Mango, C&A, Takko sau multiplexul Cinema City.