Arianna Huffington, starul jurnalismului american pe net, şi-a vândut site-ul de ştiri cu 315 milioane de dolari grupului AOL

Autor: Livadariu Andreea 07.02.2011

Compania americană de internet AOL a cumpărat cu 315 milioane de dolari (231 milioane de euro) Huffington Post, unul dintre cele mai influente site-uri de ştiri din Statele Unite, scrie The Wall Street Journal.

Fondat în anul 2005 după o investiţie iniţială de două milioane de dolari, Huffington Post s-a dezvoltat rapid într-unul din cele mai accesate site-uri de ştiri din Statele Unite. "Huffington Post va continua în acelaşi registru din ultimii şase ani, însă la viteza luminii prin parteneriatul cu AOL", a spus Arianna Huffington, cofondator.

În luna decembrie, Huffington Post a avut 25 de milioane de vizitatori unici, conform datelor furnizate de comScore.

Tranzacţia face parte din strategia grupului american de a deveni un furnizor important de ştiri şi servicii de entertainment în mediul online, achiziţia extinzând audienţa grupului la 270 de milioane de utilizatori la nivel mondial, din care 117 milioane de vizitatori în Statele Unite.

Preluarea Huffington Post marchează cea mai importantă mişcare de acest gen făcută de AOL de la numirea în funcţia de director executiv a lui Tim Armstrong.

AOL a mai achiziţionat în septembrie anul trecut divizii online de o însemnătate mai mică, şi anume, blogul TechCrunch, compania video online 5min Media şi compania de software online Thing Labs. Însă decizia de a cumpăra Huffington Post a fost luată după ce anul trecut grupul american s-a confruntat cu un declin al profiturilor şi al numărului de accesări, precum şi cu o scădere de 29% a vânzărilor de publicitate în ultimul trimestru din 2010.

Directorul executiv al AOL se aşteaptă ca efectele fuziunii să fie vizibile începând cu a doua jumătate a acestui an.

"Achiziţia Huffington Post va crea o companie americană de ultimă generaţie şi de dimensiuni globale", a declarat Armstrong.

"Punem la cale o fuziune a unui brand media legendar şi puternic cu o organizare vibrantă şi inovatoare a ştirilor", a spus şi Arianna Huffington.

Arianna Huffington va prelua controlul editorial al AOL ca redactor-şef al grupului nou-creat, Huffington Post Media, poziţie care îi va asigura controlul şi asupra altor produse AOL, precum MapQuest şi Moviefone.

Criticii spun că prin situarea Ariannei Huffington, simpatizant al politicii de dreapta, ca figură reprezentativă a grupului nou-creat, va fi afectată imaginea AOL de instituţie imparţială. Cu toate acestea, declaraţiile celor două companii se menţin optimiste: "Combinarea infrastructurii AOL cu audienţa sofisticată a Huffington Post marchează un moment cheie în evoluţia jurnalismului online".

Cine este Arianna Huffington

Arianna Huffington, 60 de ani, s-a născut în Grecia, a studiat la Universitatea Cambridge şi s-a stabilit în SUA după ce s-a căsătorit cu milionarul Michael Huffington.

n A candidat în 2003 la poziţia de guvernator al statului California, fiind învinsă în alegeri de Arnold Schwarzenegger.

n Deţine locul 28 în topul Forbes din 2010 al celor mai influente femei din lume.

n A publicat o biografie a Mariei Callas şi a lui Pablo Picasso, însă a fost acuzată de plagiat.

n În urma fuziunii AOL şi Huffington Post, va ocupa poziţia de preşedinte şi redactor-şef al grupului nou-creat, Huffington Post Media.