UniCredit forţează o dublare la un milion de clienţi, dar doar din mediul urban

Autor: Liviu Chiru 16.02.2011

UniCredit Ţiriac Bank, un jucător de top zece controlat de unul dintre cele mai puternice grupuri financiare la nivel regional, şi-a planificat să îşi dubleze portofoliul de clienţi în următorii ani, până la pragul de un milion.

"Vrem să avem peste un milion de clienţi, faţă de 500.000, câţi avem în prezent. Achiziţia nu se poate face altfel decât prin sucursale", a spus Bogdan Spuza, director de marketing la UniCredit Ţiriac.

Italienii au anunţat recent un plan de a deschide 300 de unităţi în România în următorii cinci ani, faţă de 235, câte operează în prezent.

La sfârşitul anului trecut, UniCredit Ţiriac se plasa pe poziţia a şaptea în ierarhia băncilor locale în funcţie de activele deţinute.

Totuşi, din perspectiva dimensiunii reţelei teritoriale sau a portofoliului de clienţi, banca rămâne la o distanţă apreciabilă de liderii sistemului. BCR, cea mai mare bancă locală, are peste 4 milioane de clienţi şi aproape 700 de unităţi, în timp ce BRD, numărul doi după active, are circa 2,5 milioane de clienţi şi peste 900 de unităţi. Spuza spune că, în această etapă, obiectivul principal este îmbunătăţirea prezenţei în mediul urban, fără un interes declarat şi pentru zona rurală.

"Aş fi bucuros să atragem clienţi din segmentul 18-25 de ani, din mediul urban", a spus Spuza. El a explicat că startul unei relaţii cu un client nou nu se poate face decât în unitate, inclusiv din cauza cerinţelor de prudenţialitate impuse de BNR, care impun verificarea fizică a documentelor.

UniCredit a lansat ieri o versiune a platformei de internet-banking special adaptată pentru a fi accesată de pe terminale smartphone, prin care speră să crească ponderea clienţilor care fac operaţiuni prin canalele alternative. Platforma adaptată pentru smartphone va avea aproape toate funcţionalităţile celei pentru terminalele PC, însă modul de afişare va fi adaptat, pentru a se încadra pe ecranul telefonului. "Vrem să fie la fel de uşor de utilizat ca aplicaţia Facebook", spune Doina Costache, şefa departamentului canale alternative în cadrul băncii.

UniCredit are în prezent aproape 106.000 de clienţi care utilizează platforma de internet-banking, cu 33% mai mulţi decât la sfârşitul anului 2009. Pentru acest an banca şi-a planificat să atragă 45.000 de noi clienţi pentru serviciul de internet banking.