4 milioane de telespectatori s-au uitat la "Românii au talent" la Pro TV

Autor: Cristina Roşca 20.02.2011

Pariul de primăvară al celui mai puternic post de televiziune din România, Pro TV, show-ul "Românii au talent" a atras în prima ediţie peste 4 milioane de telespectatori în punctul de maximă audienţă şi în medie pe publicul din mediul urban 2 milioane de telespectatori şi a devenit astfel una dintre cele mai urmărite emisiuni de divertisment de după 2004.

Lansarea unui nou format de emisiune este pentru un post de televiziune un proces similar celui de lansare a unui produs de către o companie din orice alt domeniu, ca de exemplu lansarea unui model auto pentru jucătorii din domeniu. Aşa cum o companie îşi contorizează succesul lansării prin valoarea vânzărilor, un post de televiziune urmăreşte audienţele, pentru că acest lucru se va reflecta în încasările din publicitate.

Mona Segall, producătoarea acestui show şi al "Dansez pentru tine", care strângea cel puţin un milion de telespectatori pe ediţie spune că orice producţie românească atrage mai multă publicitate decât un film de prime-time prin posibilitatea de product placement şi sponsorizări.

Vineri, emisiunea "Românii au talent" prezentată de Smiley şi Pavel Bartoş şi jurizată de Andra, Andi Moisescu şi Mihai Petre a înregistrat un record absolut de audienţă în rândul show-urilor de divertisment din România.

Astfel, pe întreg publicul comercial din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, audienţa înregistrată în minutul de aur de la 21:17 a fost de 22,2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 52,9%, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate dintre persoanele aflate în faţa televizoarelor urmăreau acest show.

"Românii au talent" a fost vineri seara, în prima emisiune din primul sezon - ce va cuprinde şase show-uri, cu cele mai tari momente de la preselecţii, trei semifinale şi o finală - lider absolut de audienţă pe toate targeturile, fie că vorbim de întreg publicul din mediul urban, de publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani sau de întreg publicul din România.

Audienţa medie înregistrată de show-ul de la Pro TV a fost de 18,5 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 44,8%, la distanţă faţă de Antena 1, care a avut o audienţă de aproape 4 ori mai mică decât "Românii au talent" de 5,4 puncte de rating şi 13,0% cotă de piaţă.

Clasamentul rămâne neschimbat şi la nivelul întregului public din mediul urban când pe prima poziţie Pro TV a obţinut o audienţă medie de 18,0 puncte de rating şi 35,8% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a înregistrat 5,7 puncte de rating şi 11,3% cotă de piaţă.

Şi în reluare, sâmbătă, emisiunea a adus Pro TV în poziţia de lider de audienţă atât la nivelul publicului comercial din mediul urban, cât şi la nivelul publicului urban, potrivit Gfk.

Astfel, în minutul de aur (18:57) al emisiunii difuzate în reluare 2,5 mil. telespectatori urmăreau "Românii au talent". Pentru o piaţă românească a televiziunilor extrem de fragmentată, obţinerea unor asemenea audienţe este remarcabilă.

Românii au urmărit show-ul şi online, astfel încât site-ul protv.ro a ajuns la un număr de 196.819 vizitatori unici, 259.725 vizite şi 2.936.846 afişări.