Generali va fuziona cu Ardaf, brandurile rămân

Autor: Ciprian Valentin Botea 20.02.2011

Companiile de asigurări Generali şi Ardaf, controlate de grupul italian Generali, vor fuziona, dar brandurile şi reţelele de vânzări ale celor două societăţi vor fi păstrate, a anunţat acţionarul celor două societăţi.

Noua companie se va numi Generali România şi ar urma să fie unul dintre primii cinci asigurători locali, potrivit unor calcule efectuate pe baza rezultatelor financiare agregate la nivel de piaţă de la jumătatea anului trecut.

"Fuziunea va crea o companie mai puternică şi mai eficientă şi va consolida prezenţa strategică, pe termen lung, a grupului Generali în România, în concordanţă cu planurile acţionarilor", a declarat Marie Kovarova, coordonatorul operaţiunilor grupului Generali în România.

Chiar dacă noua societate va păstra numele Generali, procedura juridică de fuziune implică absorbţia Generali Asigurări de către Ardaf. Reprezentanţii grupului spun că această opţiune este rezultatul unei analize preliminare care a ţinut cont de aspectele legale şi de reglementare. Generali era a opta companie de asigurări după volumul primelor brute subscrise la jumătatea anului trecut, în timp ce Ardaf ocupa locul 11.

Data efectivă a fuziunii celor două companii rămâne deocamdată necunoscută deoarece nu au fost îndeplinite încă toate cerinţele legale şi în plus va trebui să obţină avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Generali şi Ardaf vor continua să vândă produse în condiţii normale, după fuziune toate obligaţiile faţă de clienţi urmând să fie preluate de Generali România.

Generali a subscris prime brute de 336 mil. lei în primele nouă luni din 2010, în timp ce afacerile Ardaf au însumat 189 mil. lei. Anul trecut, Ardaf şi-a transferat portofoliul de asigurări de viaţă la Generali şi în prezent subscrie poliţe doar pe segmentul de asigurări generale.