Blue Air a obţinut închiderea dosarului de insolvenţă

Autor: Mirabela Tiron 22.02.2011

Tribunalul Bucuresti a admis recursul făcut de compania aeriană low-cost Blue Air la cererile de intrare în insolvenţă depuse de către compania aeriană Carpatair şi Service Excelence anul trecut, astfel că transportatorul controlat de Nelu Iordache a reuşit să obţină închiderea dosarului de insolvenţă.

"Tribunalul respinge cererile conexe de deschidere a procedurii de insolvenţă formulate de creditoarele Carpatair şi Service Excelence", potrivit datelor publicate pe 21 februarie pe site-ul Tribunalului Bucureşti.

Sheriff Ussama, directorul general al Blue Air, a declarat ieri într-o conferinţă de presă organizată special pentru a anunţa situaţia dosarului de insolvenţă, că sentinţa tribunalului este definitivă, iar dosarul este închis.

În octombrie anul trecut Tribunalul Bucureşti a făcut publică admiterea intrării în insolvenţă a companiei aeriene low-cost Blue Air, la cererea formulată încă din martie de către operatorul aerian Carpatair şi compania Service Excellence Solutions, pentru datorii de 30.000 de euro şi respectiv 48.000 de euro, decizie care a fost imediat contestă de oficialii Blue Air, ce au susţinut că toate datoriile către aceste companii au fost achitate.

Întrebat de ZF la cât se ridică în prezent datoriile pe care le are de achitat Blue Air către partenerii de afaceri, Ussama nu a precizat valoarea exactă a sumei. "Avem peste 600 de furnizori, aşa că este normal să avem şi întârzieri la plăţi. La rândul nostru, avem bani de recuperat din piaţă", a spus el.

Şeful Blue Air a mai precizat că în perioada ianuarie-februarie a acestui an compania a obţinut venituri duble pe pasager faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. El nu a făcut publice rezultatele financiare ale companiei pe anul trecut şi nici numărul de pasageri transport. Compania aeriană low-cost Blue Air, care a finalizat în 2009 cu o cifră de afaceri de 150 de milioane de euro şi un profit de 1,5 milioane, a demarat în august anul trecut un proces de restructurare, în urma căruia a returnat patru din cele 11 aeronave pe care le opera sub contract de leasing şi a renunţat la zborurile interne.