Criza a mâncat din veniturile Orange, care au scăzut sub un miliard de euro

Autor: Adrian Seceleanu 24.02.2011

Veniturile Orange România, numărul unu pe piaţa locală de comunicaţii au scăzut anul trecut cu 7,8%, la 973 de milioane euro, pe fondul contextului economic dificil.

"În România veniturile au scăzut cu 8% în principal datorită situaţiei economice dificile, în timp ce în Slovacia scăderea de 7% a fost determinată în principal de reglementare", potrivit datelor comunicate de Orange.

În trimestrul al patrulea, veniturile Orange România au scăzut cu 4,8%, la 243 milioane euro, de la 255 mil. euro în aceeaşi perioadă a anului 2009, dar compania a atras 60.000 de noi clienţi. Numărul clienţilor companiei s-a redus anul trecut cu 4,8%, la 10,464 milioane, de la 10,995 milioane la finele lui 2009, se arată într-un raport al grupului francez France Telecom.

Scăderea bazei de clienţi a fost resimţită în general pe segmentul de cartele preplătite, potrivit Orange. Compania nu oferă detalii în legătură cu ponderea abonaţilor în structura bazei de clienţi. În regiunea din care face parte România, aproape 48% dintre clienţi au abonament. Rezultatele sunt bune, a comentat directorul general al companiei, Thierry Millet. "În 2010 am făcut progrese importante. Am reuşit să stabilizăm ritmul de scădere care a încetinit, atât de la an la an, cât şi de la trimestru la trimestru. Cota valorică de piaţă a crescut în comparaţie cu anul anterior", a spus Millet. "Baza de clienţi a înregistrat creşteri, rata de reziliere a contractelor fiind mai scăzută decât cea din perioada anterioară crizei."

Venitul mediu anual pe utilizator (ARPU) a scăzut de la 92 de euro în trimestrul patru din 2009 la 83 de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe de altă parte nivelul ARPU s-a oprit din scădere şi s-a stabilizat în trimestrul patru din 2010 la nivelul înregistrat în trimestrul anterior, de 83 de euro. În ultimul trimestru din anul 2008 nivelul ARPU era situat la 119 euro.

Numărul clienţilor companiei pe serviciile de internet mobil a crescut anul trecut cu 16,5%, de la 2,708 milioane la 3,155 milioane, iar ponderea veniturilor de pe acest segment în încasările din servicii personale a urcat de la 12,8% la 15,8%.

La nivel mondial, veniturile Orange au crescut cu 1,4%, de la 44,8 mld. euro la 45,5 mld. euro, iar profitul net a urcat de la 3 mld. euro la 4,88 mld. euro. Orange este unul dintre cei mai mari operatori de teleco­mu­ni­ca­ţii din lume, cu 209,6 milioane de clienţi.