Cum a încercat un american cu o avere de 40 mil. $ să convingă câteva sute de români să intre în afacerea sa: Nu veţi ajunge niciodată bogaţi ca simpli angajaţi

Autor: Adelina Mihai 27.02.2011

"Dacă vei lucra toată viaţa pentru o companie, nu vei ajunge niciodată bogat", acesta a fost mesajul prin care Nathan Ricks, americanul care a făcut o avere de 40 de milioane de dolari în domeniul network marketing-ului (marketing în reţea), a încercat să convingă câteva sute de români că deschiderea unei afaceri este principala modalitate de a face cu adevărat bani. Ricks a fost prezent la finele săptămânii trecute la Bucureşti, unde a prezentat modelul de business al companiei Nu Skin, cu venituri anuale de 1,54 miliarde de dolari în toate cele peste 50 de ţări în care activează.

În opinia lui Ricks, există trei modalităţi prin care poţi să faci afaceri: prima este să cumperi sau să începi o afacere mică (însă riscul e să pierzi foarte mulţi bani, deoarece în SUA, de exemplu, rata de faliment este de aproape 75% în primii cinci ani de la demararea acestui tip de afacere); a doua modalitate este cumpărarea unei francize - o afacere mai puţin riscantă, pentru că 75% din cei care cumpără franciza reuşesc să facă bani, deoarece folosesc un sistem demonstrat, iar toate greşelile de business au fost scrise în manualul de franciză ( dar care are ca principal dezavantaj faptul că deţinătorul francizei trebuie să plătească pentru totdeauna, lunar, o sumă de bani); a treia modalitate (şi cea folosită de compania sa - Nu Skin) este construirea unei reţele care să preia avantajele unei francize, dar pentru care să nu se plătească lunar o taxă.

"În SUA, din 100 de persoane cu vârsta de până în 65 de ani, majoritatea nu sunt mulţumiţi de cât câştigă pentru că nu le ajung banii, 16% mor până la 65 de ani, iar numai 1% sunt bogaţi. Ei bine, scopul meu este să explic cum ajungi să fii unul dintre cei 1%: majoritatea dintre aceştia (75%) au dezvoltat afaceri proprii, numai 5% s-au îmbogăţit din bonusurile din vânzări de pe Wall Street sau din brokeraj", a spus Ricks.

Există cinci puncte-cheie la care trebuie să te uiţi atunci când vrei să deschizi o afacere. Primul îl reprezintă adaparea la tendinţele de pe piaţă - "Trend is your friend" - , a spus Ricks, care a dat drept exemplu compania sa, care a reuşit să observe că speranţa de viaţă a oamenilor a crescut la 80 de ani (de la o speranţă medie de viaţă de 40- 45 de ani, cum era în urmă cu 100 de ani) şi de aceea s-a focusat pe produse şi tehnologii antiîmbătrânire. Al doilea îl reprezintă crearea unui produs unic şi exclusiv, al treilea este cooptarea unui partener internaţional în afacere, după care urmează elaborarea unui plan de compensaţii pentru cei care lucrează în companie, iar ultimul punct este reprezentat de acţionarea la timpul potrivit.

Acestea au fost punctele-cheie ale unui discurs de o oră şi 15 minute prin care milionarul american a încercat să convingă câteva sute de români să plătească câte 1.000 de euro pentru a primi pachetul de franciză al Nu Skin, companie listată la bursa din New York şi clasată de revista Forbes în top 100 al celor mai oneste companii din lume.